چگونه خستگی چشم ناشی از مانیتور را کاهش دهیم؟

0
494
چگونه خستگی چشم ناشی از مانیتور را کاهش دهیم؟

ما اغلب اوقات زمان زیادی را به نشستن پشت میز کامپیوتر و لپ تاپ اختصاص می دهیم و این کار می تواند آسیب جدی به چشمهای ما بزند. اما می توانید برای جلوگیری از آسیب به چشم ها و کاهش خستگی چشم ناشی از زل زدن به مانیتور چند راه را امتحان کنید.

به چشمتان ورزش دهید

شاید این جمله به نظرتان خنده دار بیاید، اما چشم ها نیز نیاز به ورزش دارند.  هر 20 دقیقه چشم خود را 20 ثانیه از مانیتور منحرف کرده و به چیزی که در فاصله دورتر حداقل در 20 فوتی آن وجود دارد نگاه کنید. پزشکان چشم این روش را 20-20-20 می نامند. این کار استرس و فشار را از روی چشم ها هنگام کار با کامپیوتر بر می دارد.

اگر اتاق کوچک است و فاصله 20 مایلی برای نگاه کردن ندارید، بهتر است از پشت میز بلند شده و اندکی راه بروید، چون خود نشستن زیاد روی صندلی نیز بسیار مضر است، پس بهتر است هرزگاهی راه بروید.

به چشمتان ورزش دهید

نور مانیتور را کم کنید

می توانید نور مانیتور را به گونه ای تنظیم کنید که خیلی شارپ و تند و تیز نباشد و چشم های شما را آزار ندهد. خوب است بدانید که ویندوز 10 دارای یک حالت night light است که می تواند در حالت تیره با آن کار کنید. برنامه f.lux نیز کار مشابهی را انجام می دهد.

برخی مانیتورها دارای یک تنظیمات اضافی هستند که نور سبک تری را وارد چشم های کاربران می کنند. می توانید از این تنظیمات نیز استفاده کنید.

نور مانیتور را کم کنید

از عینک های محافظ استفاده کنید

عینک هایی که نور آبی مانیتور را می گیرند می توانند میزان آسیب به چشم ها را کم کنند. مدل های مختلفی از عینک های محافظ وجود دارد.

از عینک های محافظ استفاده کنید

فاصله با مانیتور را حفظ کنید

اگر برایتان مقدور است تا جایی که می شود فاصله با مانیتور را حفظ کرده و سعی کنید که 40 تا 76 سانتی متر چشم های شما با مانیتور فاصله داشته باشد. این کار موجب می شود که کمتر احساس خستگی چشم کنید.

فاصله با مانیتور را حفظ کنید

بیشتر پلک بزنید

یادتان باشد که به یک نقطه از مانتیور خصوصا صفحات سفید خیره نشوید و بیشتر پلک بزنید. این کار را هنگام تماشای تلویزیون نیز رعایت کنید تا چشم هایتان خشک نشود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها