خطر افزایش درگاه های جعلی پرداخت آنلاین

0
159

درگاه های جعلی پرداخت آنلاین تعدادشان افزایش یافته و در این میان تعداد کلاهبردارانی که اطلاعات کارت های بانکی شهروندان ایرانی را سرقت می کنند نیز افزایش ویژه داشته است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، تعداد درگاه های جعلی پرداخت آنلاین افزایش یافته و به همین  دلیل بانک مرکزی از شهروندان خواسته که در انجام عملیات بانکی و خرید در فضای مجازی، توجه و دقت لازم را داشته باشند.

این در حالی است که برای خریدهای اینترنتی باید از ورود و افشای اطلاعات کارت خود در سایت های نامعتبر و مشکوک خودداری کرد. البته بانک مرکزی در حال شناسایی درگاه‌های تقلبی و پیگیری جهت مسدودسازی و غیرفعال شدن این درگاه‌ها است اما تعداد زیاد آن ها موجب می شود تا این اقدامات بانک مرکزی زمان بر باشد و در طول این مدت نیز تعداد قربانیان فیشینگ از طریق این درگاه های جعلی افزایش یابد.

درگاه‌های جعلی پرداخت  آنلاین به سرقت اطلاعات کارت مردم می پردازند و در این رابطه فعالیت دارند.

برای عبور از این درگاه های جعلی یک پیشنهاد این است که از درگاه های اینترنتی شاپرک که تجمیع درگاه‌های پرداخت معتبر ذیل دامنه شاپرک ( https://shaparak.ir) هستند استفاده کنید.

یک روش دیگر برای مقابله با سرقت اطلاعات کارت های بانکی از طریق درگاه های جعلی پرداخت آنلاین استفاده از رمزهای دوم یکبار مصرف است. در این زمینه لازم است که شهروندان با مراجعه به بانک های مورد نظر رمزهای دوم پویا دریافت کنند تا اگر زمانی هم گرفتار یک درگاه جعلی پرداخت آنلاین شدند، کلاهبرداران فضای مجازی امکان سرقت اطلاعات آن ها را نداشته باشند. به این جهت که شهروندان برای هر تراکنش اینترنتی یک رمز دوم جدید استفاده خواهند کرد و کلاهبرداران  هر بار امکان دسترسی به این رمز دوم را نخواهند داشت.

رمز دوم پویا در حال حاضر از سوی اکثر بانک های کشور به مشتریان ارایه می شود اگرچه استفاده از آن هنوز اجباری نشده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها