خوب و بد گوشی بلکبری Key2

0
1164

کالاسودا – زمانی بود که تلفن های هوشمند دارای صفحه کلید بر دنیا حکومت می‌کردند. در واقع داشتن یک صفحه کلید فیزیکی یکی از نقاط اصلی فروش گوشی بود که راحتی تایپ و شماره گیری اسان را تضمین می‌کرد.

اما اکنون نسل اینگونه گوشی ها تغییر کرده است. اما برندهایی همچون بلکبری و شریکش TCL فعلا بی خیال این ماجرا نشده اند و به تولید گوشی با صفحه کلید ادامه می دهند. اخرین پیگیری و طراحی بلکبری در این زمینه سال گذشته گوشی ای به نام KEY2 بود. در زیر به ویژگی های خوب و بد این گوشی می پردازیم.

نقاط قوت:

صفحه کلید: همانطور که می‌توان انتظار داشت کیبورد یا صفحه کلید این گوشی یکی از ویژگی های بارز آن در میان دیگر اسمارتفونهای موجود در دنیاست که تجربه تایپ آسان را برای کاربر فراهم می‌کند. صفحه کلید نرم افزاری بلکبری نیز در داخل گوشی برای کاربرانی که دوست دارند روی صفحه تایپ کنند وجود ادارد. هر کدام از کلیدهای روی صفحه علاوه بر کار تایپ وظایف دیگری مانند باز کردن صفحات وب و بازکردن اپلیکیشنها را نیز دارید.

طول عمر باطری – این گوشی دارای باطری ۳۵۰۰ میلی امپری است که دارای یک صفحه نمایش ۴.۵ اینچی است که می‌تواند تا دو روز باطری در خود نگه دارد. همچنین از شارژ سریع ۳ یا USB-PD پشتیبانی می کند.

نرم افزار – این سیستم عامل دارای اندروید اوریو است و بسته های امنیتی را به صورت ماهانه برای این گوشی ارسال می‌کند.

ضعف ها:

طراحی – اگر تاکنون گوشی های دارای صفحه کلید نداشتید، شاید کار با این گوشی برایتان ساده نباشد. چرا که تنها ۴.۵ اینچ فضا برای صفحه نمایش دارد و ممکن است تماشای زیاد آن سبب خستگی چشم می‌شود. همچنین ان سبب میشود که صفحات وب را به صورت نصفه تماشا کنید، دکمه هدایت شونده بالای صفحه کوچک است و ضربدرهای ضربه زننده بسیار کوچک هستند. رابط کاربری به زیبایی طراحی شده و دارای ویژگی های مفیدی چون نظارت های امنیتی DTEK، موارد امنیتی و … است.

دوربین – عملکرد دوربین در این گوشی ضعیف تر از دیگر گوشی هاست و نور کم دارد و عکاسی از ان در نور روز متوسط است و نویز کمی دارد. اما میزان شفاف تصویر خوب است.

قیمتگذاری – قیمت بلکبری KEY2 حدود ۶۵۰ دلار است، چیزی بیشتر از ۱۰۰ دلار بیشتر از KeyOne که سال گذشته ارائه شد. این گوشی دارای اسنپدراگون ۶۶۰ است، که به سختی می‌توان آن را برای یک گوشی پرچمدار پذیرفت. شما قیمتی زیاد برای یک گوشی کیبورددار می‌پردازید. مگر اینکه واقعا دوست دارید که یک گوشی با صفحه کلید فیزیکی داشته باشید. این ۶۵۰ دلار برای گوشی ای همانند پیکسل یا گلکسی S9 است.