خودروهای دیزلی قاتل درجه یک اروپایی ها شناخته شدند

0
305
خودروهای دیزلی قاتل درجه یک اروپایی ها شناخته شدند|کالاسودا

خودروهای دیزلی قاتل درجه یک اروپایی ها شناخته شدند|کالاسوداکالاسودا_آمارهای رسمی کمیسیون بهداشت اتحادیه اروپا نشان می دهد سالانه ۵ هزار نفر اروپایی جان خود را به عبت شرایط نامناسب خودروهای دیزلی از دست می دهند.

درست ۲ سال پیش بود که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده اطلاعیه ای از تخلفات اشکار را  به شرکت  فولکس واگن داد . اطلاعیه ای که بر اساس پژوهش هایی طولانی مدت به دست آمده بود و در نهایت منجر به رسوایی رسانه ای در حد وسیع شد.

اما محتوای این اطلاعیه بیش از هر چیز بر نامناسب بودن کیفیت خودروهای دیزلی و مشکلاتی مرتبط بود که برای رانندگان و شهروندان در قبال استفاده از این محصولات رخ می دهد.

از سوی دیگر نتایج یک پژوهش که توسط محققان  در مجله Environmental Research Letters، منتشر شد، نشان داد که در سال ۲۰۱۳، آلودگی هوا توسط خودروهای دیزلی، کامیون ها و وسایل نقلیه تجاری کم مصرف، به حدود ۱۰،۰۰۰ مرگ زودرس در ۲۸ کشور اروپایی و نروژ و سوئیس منجر شده

این در حالیست که اگر وسایل نقلیه آلودگی های زیست محیطی کمتری داشتند، می شد نرخ مرگ و میرها را به حداقل تقلیل داد. بر همین اساس است که این روزها بسیاری از کشورهای اروپایی، نوعی استراتژی زیست محیطی برای کاهش استفاده از خودروهای دیزلی و افزایش وابستگی به خودروهای الکترونیک و یا سبز در دستور کار خود قرار داده اند.

در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ میلیون موتور دیزلی در اروپا وجود دارد گرچه اروپا در این زمینه رکوردی نسبتا متوسط دارد چرا که ۲ برابر این رقم  در سایر نقاط جهان وجود دارد.

 انتقال خودروها از مسیر  دیزلی به سمت خودروهای الکترونیک در اروپا روندی پرشتاب را طی می کند. جالب است که بسیاری از کشورهای اروپایی برای افزایش توان خودروهای الکترونیک از برخی  انگیزه های مالیاتی و مشوق های مالی استفاده می کنند.

بر همین اساس است که دولت های اتحادیه اروپا به طور مرتب در حال آزمودن طرح هایی برای سنجش وسایل نقلیه مدرن دیزلی هستند . اما مشکل اینجا است که بسیاری از مخاطبان و رانندگان علاقه مندند تا از خودروهای دیزلی استفاده کنند.

مشکل اصلی این جا است که بسیاری از  شرکت های خودروی سازی مانند فولکس واگن، برای افزایش سرعت و فروش خود به شکل عمدی از برخی میانبرها در طراحی های خود استفاده می کند. میانبرهایی که شاید بتوان نام تقلب را نیز به ان ها اطلاق کرد .

اغلب این تخلفات منجر به افزایش انتشار گازهای گلخانه ای می شوند. شاید بر اساس همین اطلاعات سال ۲۰۲۰ را می توان سال نبرد بزرگ قدرت های جهانی بر سر تولید خودروهای الکترونیک دانست . موضوعی که می توان با نگاهی به دستاوردهای شرکت های بزرگ خودروسازی به سادگی درک کرد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها