خودروهای پیش فروش گران نمی شوند

0
126

پیش از این اعلام شده بود که خودروهای پیش فروش شده توسط خودروسازان به قیمت روز به دست مشتریان می رسد اما حالا وزیر گفته که این خودروها به همان قیمت قدیم به مشتریان تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سایپا و ایران خودرو هفته های اخیر روزهای بسیار سختی را پشت سرگذاشتند به گونه ای که مدیر عامل ایران خودرو بازداشت شد و مدیرعامل سایپا هم ممنوع الخروج شد.

مشکلات به وجود آمده در صنعت خودرو، بازداشت ۲ نماینده مجلس را هم به دنبال داشت تا اینکه دست دلالان از این بازار کوتاه شود.

تحولات جدید در صنعت خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲ روز گذشته معاون امور صنایع خود را مدیر عامل ایران خودرو کرد تا به این حواشی پایان بدهد. همچنین حالا وزیر صنعت از تصمیم های جدید در صنعت خودرو خبر داده است.

وزیر صمت گفته که به دلیل تحریم‌ها در برخی مواقع و برخی ثبت‌نام‌ها خودروی مناسب برای واگذاری به ثبت‌نام کنندگان نداریم. اما راه‌حل‌های متنوعی به ثبت‌نام کنندگان ارائه دادیم و ۲ خودروساز مطرح کشور مقررشده است، طبق برنامه‌ای مکتوب تا پایان سال جاری تعهدات خود را به‌روز کنند و ما از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیر اجرای تعهدات آنها هستیم.

رحمانی همچنین از ابلاغ دستورات لازم به خودروسازان در خصوص عدم افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شده معوق خبر داد و خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم برای جلوگیری از دلال‌بازی، خودرو را به دست مصرف‌کننده واقعی برسانیم که همین امر تأثیر مثبتی در کنترل قیمت خودرو خواهد داشت.

کاهش قیمت خودرو

این تحولات موجب شده تا دلالان بازار دچار نگرانی شوند و از افزایش قیمت خودرو دست بردارند. طبق آخرین آمار ارائه شده از بازار خودرو، نه تنها دیگر قیمت خودرو در بازار ایران افزایش نداشته بلکه کاهش ۲ تا ۸ میلیون تومانی برای خودروهای ایرانی رقم خورده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها