دارا خسروشاهی با دوچرخه الکتریکی می آید!

0
1349

کالاسودا – مدیر اجرایی اوبر در نظر دارد که مسیر سفرهای کوتاه مدت را با دوچرخه الکتریکی جایگزین کند. دارا خسروشاهی، مدیر عامل ایرانی – آمریکایی شرکت اوبر و کریستوف کیس، مدیر اکوسیستم اکسل این شرکت چندی پیش از سرویس اشتراک دوچرخه اوبر به نام Jump در کنفرانس NOAH 2018 در برلین آلمان رونمایی کردند.

طبق گفته مدیر اجرایی اوبر، این شرکت در حال برنامه ریزی برای تغییر از پلتفرم خودرو به دوچرخه های الکتریکی و اسکوترهای برقی به عنوان یک استراتژی بلند مدت است که بتواند به بهبود محیط زیست نیز کمک کند. دارا خسروشاهی در این باره گفته است که بیشتر وسایل حمل و نقل های فردی که شرکت ما ترتیب داده است، برای سفرهای درون شهری مناسب است.

با وجود اینکه ممکن است رانندگان بخشی از درآمد خود را در صورت اجرایی شدن این قضیه از دست دهند، چرا که راندن آن بر عهده خود مسافر است. او اذعان کرد که در کوتاه مدت ممکن است این امر به ضرر شرکت باشد و ضرر مالی بیشتری نسبت به ۴.۵ میلیارد دلاری که این شرکت سال گذشته از دست داد، به خود ببیند.

این مدیرعامل پیش از تورم پیش بینی شده بالای اوبر، بیان کرده است که سرمایه گذاران باید بدانند که ضررهای کوتاه مدت برای دستیابی به اهداف بلندمدت ضروری است و بخشی از آن تمرکز بر دور کردن خودرو از داخل شهرهاست.

خسروشاهی در مصاحبه ای با فایننشال تایمز گفت: «در ساعاتی شلوغی که همه عجله رفتن به منزل و مقصد خود را دارند و ترافیک ایجاد می شود، می توان از این وسایل استفاده کرد. در واقع این شکل دادن به رفتار کاربر برای برد نهایی است. این یک پیروزی برای ترافیک شهری و مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا نیز به حساب می آید. شاید ما در کوتاه مدت برنده نباشیم، اما به لحاظ استراتژیک در دراز مدت فکر میکنیم همان جایی هستیم که باید باشیم.

اوبر اولین اپلیکیشن دوچرخه های الکتریکی خود را در ماه فوریه اضافه کرد و در ماه آوریل نیز شرکت دوچرخه سواری الکتریکی Jump را مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار خریداری کرد. دوچرخه های جامپ اکنون در ۸ شهر بزرگ آمریکا شامل نیویورک، واشنگتن و دنور و به زودی در برلین موجود خواهند بود.

دارا خسروشاهی که در سال‌های ابتدایی تحصیل از ایران مهاجرت کرده است، اکنون به یکی از مشهورترین مدیرعاملان دنیای فناوری تبدیل شده و پس از ۱۲ سال فعالیت حرفه‌ای در شرکت اکسپدیا، اخیرا پیشنهاد مدیرعاملی اوبر (uber) بزرگترین سرویس تاکسی اینترنتی جهان را دریافت کرده است.

 

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید