ترفند هایی برای حل مشکل دانلود نشدن نرم افزار ها در گوشی های اندروید

0
233
ترفند هایی برای حل مشکل دانلود نشدن نرم افزار ها در گوشی های اندروید

دانلود نشدن نرم افزار ها در گوشی های اندروید موضوعی است که اگر از کاربران این سیستم عامل پرطرفدار هستید به احتمال زیاد با آن رو به رو شده اید. در این بخش قصد داریم به بررسی روش هایی بپردازیم که می تواند این مشکل را برطرف کند.

قبل از بررسی مواردی که قصد داریم در این بخش مطرح کنیم در ابتدا اطمینان پیدا کنید که وای فای گوشی موبایل شما مشکلی ندارد و می توانید از اینترنت وای فای در مرورگر و همچنین نرم افزار های شبکه های اجتماعی استفاده کنید. پس از اطمینان از این بخش موارد زیر را آزمایش کنید.

اگر تا مدتی پیش به سادگی نرم افزار ها را بدون هیچ مشکلی دریافت می کردید و برای اولین بار است که با این مشکل رو به رو شده اید بهترین و ساده ترین کار در گام نخست ریستارت کردن گوشی شما است که می تواند مشکل را برطرف کند. البته در این روش زمان می تواند اهمیت داشته باشد. اگر تنها یک بار با این ایراد رو به رو شده اید از این روش استفاده کنید، و در صورت تکرار این موضوع باید سراغ روش های دیگر بروید.

اگر نرم افزار های مورد نیاز خود را از طریق گوگل پلی دریافت می کنید سرورهای گوگل سعی می کنند تا زمان دستگاه شما را بررسی کند و در صورتی که زمان گوشی شما اشتباه باشد نمی تواند با سرورهای گوگل همگام سازی شود و در دانلود از این استور با مشکل رو به رو می شوید.همچنین اگر Automatic Date and Time فعال باشد و Google Play Store کار نکند ، آن را به صورت دستی تغییر دهید و زمان خود را به همان اندازه دقیق که می توانید تعیین کنید و آن را مجددا بررسی کنید.

اگر در دانلود برنامه ها از شبکه وای فای استفاده می کنید اینترنت سیم کارت خود را بررسی کنید و ببینید امکان دانلود از طریق داده های همراه وجود دارد یا خیر. علت این موضوع بلاک شدن پورت 5228 شبکه های وای فای است که گوگل پلی آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

.همچنین اگر Automatic Date and Time فعال باشد و Google Play Store کار نکند

اطمینان پیدا کنید که Download Manager گوشی شما فعال است

پس از بررسی موارد یاد شده باید این موضوع را مشاهده کنید که Download Manager گوشی شما فعال است. برای این موضوع باید وارد بخش برنامه ها در تنظیمات گوشی خود شوید و Download Manager را بررسی کنید که فعال است و در صورت غیر فعال بودن آن را فعال کنید.

موضوع دیگری که می تواند تاثیر بسیاری روی برطرف کردن این مشکل داشته باشد را باید پاک کردن حافظه کش و داده های گوگل پلی دانست. حافظه کش به شما کمک می کند که زمانی که قصد دارید به برنامه ها دسترسی پیدا کنید این برنامه ها سریعتر در اختیار شما قرار می گیرد. با این وجود حذف حافظه کش گوگل پلی می تواند بسیاری از مشکلات در این زمینه را برطرف کند.

برای این موضوع باید وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید و به قسمت Apps یا همان Application Manager بروید.

اطمینان پیدا کنید که Download Manager گوشی شما فعال است

در این قسمت Google Play Store را جستجو کنید و گزینه Clear Cache و cache files را انتخاب کنید.

در صورتی که مشکل دانلود کردن نرم افزار ها برطرف نشد شما می توانید حافظه کش Google Play Services را نیز مانند رویه بیان شد اجرا کنید تا مشکل دستگاه شما حل شود.

در این قسمت Google Play Store را جستجو کنید و گزینه Clear Cache و cache files را انتخاب کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها