موانع هوشمند سازی مدارس در ایران

0
435

هوشمند سازی مدارس در ایران برعهده وزارت آموزش و پرورش است که با تفاهمنامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار شده این پروژه را به اتمام برساند اما هنوز وظیفه هر کدام از این وزارت خانه ها در هوشمند سازی مدارس مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، هوشمند سازی مدارس از جمله پروژه های دولت الکترونیک است که دو وزارت خانه از دولت مامور اجرای آن شده اند.

مدرسه هوشمند چیست؟

مدرسه‌ای هوشمند است که خدمات هوشمند در آن ارائه شود، مکانیزم حضور و غیاب و ارزیابی معلمان و دانش‌آموزان و همچنین مکانیزم نظارتی آموزش و پرورش بر سطوح تعلیم باید در فرایندها و اپلیکیشن‌ها مدیریت شود.

هوشمند سازی مدارس در ایران

در این باره، وزارت خانه های آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه الکامپ امسال که به مدت چهار روز از ۲۷ تا ۳۰ تیر در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شد، تفاهم‌نامه‌ای جهت هوشمندسازی مدارس به امضا رساندند.

اما هنوز نقش هر کدام از این وزارت خانه ها در به ثمر رساندن این پروژه مشخص نیست.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که وظیفه این وزارت خانه در هوشمند سازی مدارس دسترسی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات است.

در این باره، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که ارتباط تمامی مدارس ولو همان مدارس کپری را تا پایان سال برقرار می‌کنیم، این مساله می‌تواند برای نظام آموزشی متحول‌کننده باشد، البته بحث تجهیز مدارس هم صحبت درستی است اما نمی‌توانیم در این حوزه تا تجهیز مدارس دست روی دست بگذاریم.

اما وزارت آموزش و پرورش هنوز نقش خاصی برای خودش در این پروژه متصور نشده و اظهار نظری نیز نداشته است. همین امر موجب شده که وزارت ارتباطات دست به نظر سنجی برای وظایف خود در پروژه هوشمند سازی مدارس بزند.

وزارت ارتباطات با برگزاری یک نظرسنجی با هدف سنجش میزان آگاهی مخاطبان، از آن‌ها درخواست کرده به این سوال «وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع هوشمندسازی مدارس کدامیک از موارد زیر است؟» پاسخ دهند. ایجاد زیرساخت ارتباطی، تجهیز و نوسازی مدارس و تولید محتوا مواردی است که در این نظرسنجی آمده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها