دو خط تاکسی هوایی در ایران

0
1023

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری از راه اندازی دو مسیر تاکسی هوایی در کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری از راه اندازی دو مسیر تاکسی هوایی در کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: هنوز مسیر آن مشخص نیست اما این تاکسی های هوایی در کشور توسعه خواهد یافت.

منوچهر منطقی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه توسعه هوانوردی عمومی، گفت: یکی از اهداف امضای این تفاهم نامه، توسعه هوانوردی عمومی است. این صنعت باعث رونق و توسعه کسب و کارهای هوایی خواهد شد.

تفاهم نامه سه جانبه توسعه هوانوردی عمومی میان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و با حمایت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

منوچهر منطقی با اشاره به اینکه هوانوردی عمومی اساس و پایه توسعه هوانوردی در دنیاست، بیان کرد: یکی از مهم ترین نیازهای صنعت هوایی در کشور، توسعه هوانوردی عمومی است. در ایران نیز برای توسعه این بخش اقداماتی صورت گرفته که کافی نیست.

وی افزود: به عنوان مثال ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون ۱۵ مرکز خدمات هوانوردی عمومی در کشور راه اندازی کرده است و قصد داشتیم ۳۰ مرکز دیگر نیز راه اندازی کنیم که به دلیل بروز مشکلاتی، این طرح ناتمام ماند.

بنا به گفته منطقی، هزینه های بالای هوانوردی عمومی، طولانی و سخت بودن مراحل اداری و عدم وجود ساز و کارهای پشتیبانی مهم ترین مشکلاتی است که بر سر راه توسعه هوانوردی عمومی وجود دارد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف رفع این مشکلات به امضا رسید تا همه بازیگران این عرصه برای رفع مشکلات موجود گام بردارند و از تمام ظرفیت های موجود در کشور بهره بگیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری همچنین بیان کرد: برای ایجاد تحول در حوزه هوانوردی عمومی نیاز است که این صنعت را در تمام بخش های خدماتی، گردشگری، بازرسی، لجستیکی و غیره توسعه دهیم نه اینکه صرفاً در مباحث آموزشی از این صنعت کاربردی استفاده کنیم.

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: توسعه هوانوردی عمومی به رونق کسب و کارهای حوزه هوایی نیز می انجامد و می توانیم از این فرصت برای اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان مستعد و توانمند استفاده کنیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها