پلیس مچ رانندگان گوشی باز را می گیرد

0
261
پلیس مچ رانندگانی گوشی باز را می گیرد

پلیس ها از این پس قادر خواهند بود تا رانندگانی را که به صورت غیرقانونی از گوشی همراه خود استفاده می کنند، شناسایی کرده و یک علامت هشدار دهنده به گوشی آنها بفرستد تا کار کردن با گوشی را کنار بگذارند.

سیگنال چشمک زن به راننده

دستگاه های جدید تکنولوژی برای جلوگیری کاربران از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به کمک نیروهای پلیس خواهند آمد. این دستگاه ها رانندگانی که از موبایل در حین رانندگی استفاده می کنند را شناسایی می کند و به آنها یک سیگنال چشمک زن هشدار دهنده خواهد فرستاد. البته این سیستم هنوز قدرت تشخیص ندارد که استفاده از گوشی به دست راننده است یا مسافر. این تکنولوژی همچنین نقاطی که مردم از گوشی هایشان استفاده می کنند را شناسایی می کند. کمپینی نیز در این قضیه توسط یک مادر کودک 11 ساله پشتیبانی می شود که فرزندش در جریان تصادف با راننده ای که مشغول استفاده از تلفن همراه خود بود کشته شد.

این دستگاه جدید قادر است استفاده راننده از گوشی تلفن همراه را تشخیص داده و متوقف کند تا خطر مرگ و میر اجتناب ناپذیر را کاهش دهد. پلیس این تکنولوژی جدید را معرفی کرده، تکنولوژی ای که تعیین می کند چه تعداد از اتومبیل ها در یک جاده در حال استفاده از تلفن هایی هستند که بدون کیت های هندزفری در دست رانندگان در حال استفاده است.

نوتیفیکیشن خاص به گوشی

هنگامی یک وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد، گوشی با نوتیفیکیشنی خاص شروع به چشمک زدن می کند. این فناوری قرار نیست که به عنوان یک ابزار اجرایی مورد استفاده قرار گیرد، بلکه به رانندگان متعهد می شود تا آنها را در مورد خطرات احتمالی راننده ای که در حال تخلف است، آگاه کند و نکاتی را به آنها آموزش دهد. این کمپین توسط آمی گلد اسمیت، مادر کودک 11 ساله که در سانحه تصادف کشته شده است حمایت می شود. دختر گلد اسمیت در خودروی خانوادگی شان با یک کامیون که راننده اش در حال تعویض موسیقی در تلفن همراه خود بود تصادف کرد و کشته شد.دستگاه های جدید تکنولوژی برای جلوگیری کاربران از استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به کمک نیروهای پلیس خواهند آمد

این فناوری چه بود؟

این فناوری توسط شرکت فناوری Westcotec اجرا می شود که تشخیص می دهد یک راننده چه زمانی از تلفن همراه خود حین حرکت استفاده می کند و بلافاصله برایش اخطار ارسال می شود. طرز کار این سیستم شناسایی کننده به این صورت است که سیگنال های 2G، 3G، 4G را گردآوری می کند و به افرادی که در حال استفاده از گوشی تلفن همراه برای برقراری تماس، ارسال پیامک یا داده ها هستند، نوتیفیکیشن ارسال می شود. البته اگر راننده از دستگاه بلوتوث یا هندزفری برای برقرار تماس استفاده کند، سیستم شناسایی کننده آن را تشخیص می دهد و به راننده اخطار نمی دهد.

حواس پرتی در حین رانندگی

این دستگاه جدید برای اولین بار در منطقه ای در اکسفوردشیایر استفاده خواهد شد و پس از آن در دیگر مناطق مانند Thames valley و Hampshire توسط پلیس استفاده شد. سخنگوی پلیس این دو منطقه در این باره می گوید: «این تکنولوژی می تواند زمانی را که بلوتوث در حال استفاده است، شناسایی کند، اما نمی تواند تشخیص دهد که آیا مسافر در حال استفاده از این گوشی است یا راننده. در عین حال این فناوری می تواند جلوی حواس پرتی راننده حین کار با گوشی و وقوع تصادفات را بگیرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها