راه حل ایران برای تامین برق ماینینگ

0
260
راه حل ایران برای تامین برق ماینینگ

صنعت ماینینگ که به دلیل مصرف زیاد برق دولتی از هفته گذشته با قطعی برق مواجه شده حالا قرار است با استقرار نزدیک نیروگاه های برق به کارشان ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، استخراج ارز رمز دار نیازمند برق زیادی است تا حدی که گفته می شود یک واحد صنعتی ماینینگ به اندازه یک نیروگاه برق مصرف می کند. از آنجایی که تا کنون برق مصرفی از سوی استخراج کنندگان ارز رمزدار برق دولتی بوده حالا وزارت نیرو دست آن ها را از برق کوتاه کرده است.

از سویی دیگر هم اهمیت ویژه این صنعت برای ایران موجب شده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای آن راه حلی بیابد. در این زمینه «محمد جواد آذری جهرمی» اعلام کرده که تدوین مقررات در دولت در حال انجام است و قرار است که مکان هایی را در کشور در نزدیکی نیروگاه ها برای این کار در نظر بگیرم.

وی ادامه داد: اینکه در نیروگاه برق را تولید کنیم و هزینه زیادی را برای انتقال آن پرداخت کنیم بخشی از آن هم در شبکه توزیع اتلاف شود و در نهایت به دست کسانی که می خواهند در زمینه استخراج ارز کار کنند برسد هزینه های ما را بالا می برد لذا نیاز است که مزرعه های ویژه ای در نزدیکی نیروگاه ها برای این کار در نظر گرفته شود. از طرف دیگر نباید نرخ ارایه برق به این مراکز با نرخ مصرف عادی باشد با توجه به اینکه این افراد درامد بالای ارزی دارند نرخ برق باید متناسب با درآمد انها تصویب شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اعلام کرده که برق ایران برای کسانی که به دنبال استخراج رمز ارز هستند بسیار جذاب است این در شرایطی است که برای تولید برق باید حجم زیادی از آب پشت سدها که حق مردم و کشاورزان است را مصرف کنیم. اگر عده ای بخواهند از این برق بدون ضابطه استفاده کنند و با نرخ مصرف خانگی استخراج رمز ارز کنند و پول کلانی را هم به جیب بزنند مطلوب نیست اما این واقعیت را هم نباید نادیده گرفت که بخش زیادی از شبکه برق کشور و منابع تولیدی ما در ساعات غیر پیک آزاد است و استخراج رمز ارز به نوعی صادرات ارز به صورت مجازی محسوب می شود یعنی اینکه بدون سرمایه گذاری و راه اندازی شبکه کلان انتقال برق، می توان با استفاده از استخراج رمز ارز این برق را به صورت مجازی صادر کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها