رشد ۳۰ درصدی بانکداری الکترونیکی در ایران

0
223

بانکداری الکترونیکی در ایران نسبت به سال های گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، بانکداری الکترونیکی در ایران مانند دیگر نقاط دنیا در حال توسعه است تا بتواند جایگزین بانکداری سنتی شود.

حذف حضور فیزیکی مشتریان و ارائه خدمات بانکی از راه دور هدف اصلی بانکداری الکترونیکی است که این هدف نیز مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد. از این رو بانک ها به منظور جذب مشتری بیشتر در خصوص این امر با یکدیگر رقابت ویژه دارند. بانک ها روزانه با ارائه خدمات جدیدتر و بیشتر الکترونیکی با هم رقابت دارند و این مساله موجب شده که بانکداری الکترونیکی در ایران توسعه یابد.

حالا آمارها هم نشان می دهد که بانکداری الکترونیکی در ایران رشد قابل توجهی یافته است و اعلام شده که تیر امسال، میزان تراکنش‌های پرداخت الکترونیک کارتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال از تعداد ۳۲ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بررسی تازه‌ترین آمار معاملات مربوط به شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در تیر امسال، حدود ۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تراکنش به ارزش ۲ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد ۳۲ درصد و از لحاظ ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

میزان تراکنش‌های پولی الکترونیکی در تیر ۹۸ نسبت به خرداد امسال از نظر تعداد رشد ۶.۵۹ درصدی و از نظر ریالی رشد ۱۰.۶ درصدی داشته است.تعداد تراکنش‌های مربوط به پرداخت‌های الکترونیک در خرداد امسال ۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تراکنش به ارزش ۲ هزار و ۳۹۰ میلیار ریال بوده است.

میزان پرداخت الکترونیکی در سال ۹۷

این در حالی است که پیش از آن هم اعلام شده بود که در سال ۹۷، روزانه به طور متوسط ۱۲۵ میلیون تراکنش بر بستر شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) و ۹۵ میلیون تبادل مالی نیز از طریق تراکنش بر بستر شتاب اتفاق افتاد.

نرخ متوسط هر تراکنش بر بستر شاپرک را ۵۶ هزار و نرخ متوسط هر تراکنش از طریق شبکه شتاب ۱۱۴ هزار تومان است و در سال گذشته بیشترین تراکنش در روز از بستر شبکه پرداخت کارت شاپرک ۲۲۷ میلیون و از بستر شبکه شتاب ۱۶۸ میلیون بوده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها