رفع ریپورت تلگرام در چند ثانیه همراه با آموزش تصویری

1
4292
رفع ریپورت تلگرام در چند ثانیه همراه با آموزش تصویری

ریپورت تلگرام یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کاربر تلگرام که جمعیت میلیونی در کشور ما دارد، به وجود آید. در این حالت کاربران پیامی دریافت می کنند که طی آن نمی توانند به دوستان خود مسیج ارسال کنند. اما برای رفع ریپورت تلگرام باید چه کار کرد؟

ریپورت شدن در تلگرام چیست؟

قابلیت ریپورت کردن اسپم ها در نسخه های جدید تلگرام به این برنامه اضافه شد تا افراد ناشناسی که به چت خصوصی افراد دیگر می روند و مزاحمت ایجاد می کنند را بتوان با زدن گزینه ی report spam مسدود یا بلاک کرد.

از نظر شرکت تلگرام  ناشناس یعنی شخصی که شماره تلفن همراه شما را در گوشی خود ذخیره ندارد. شما در اپلیکیشن تلگرام می توانید حتی به افرادی که جزو لیست شما نیستند نیز پیام بفرستید. هنگامی که شما به فردی که در لیست شما نیست پیام می دهید، پیام شما به همراه دو گزینه Add Contact و Report Spam و یا در نسخه های تلگرام دسکتاپ یا همان نسخه PC با گزینه های Report Spam و Hide به طرف مقابل نمایش داده می شود.

ریپورت شدن در تلگرام چیست؟

علائم ریپورت شدن تلگرام

مخاطب می تواند با توجه به محتوای پیام و تصمیمی که در آن لحظه می گیرد پیام شما را اسپم Spam گزارش کند یا نکند. اگر این گزارش اسپم کردن از طرف چند نفر انجام گیرد، تلگرام حساب کاربری شما را به عنوان یک فرد مزاحم ریپورت کرده و دیگر نمی توانید به دیگران (اشخاص ناشناس) پیام ارسال کنید.

در این حالت تلگرام به شما چنین پیغامی می دهد: Sorry, you can only send messages to mutual contacts at the moment . یا اگر نمی توانید به کسی پیام بفرستید و در کنارش علامت قرمز در کنار متن پیام شما تعجب ایجاده شده است، شما بعنوان اسپم شناخته شده اید البته در این حالت می توانید به دوستان دوطرفه (یعنی افرادی که شماره آنها را سیو کرده اید و آنها هم شماره شما را ذخیره کرده‌اند) همچنان مسیج بفرستید.

بیشتر بخوانید : آپدیت جدید و جذاب تلگرام

علائم ریپورت شدن تلگرام

دلایل ریپورت شدن در تلگرام

محدودیت ریپورت تلگرام برای کسانی که رفتار سوء از خود نشان می دهند و مزاحم دیگران می شوند، یا افرادی که از تلگرام به عنوان وسیله ای برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنند و یک پیام را به تعداد افراد زیادی در تبلیغ در کانال ها و گروه ها می فرستند در نظر گرفته شده است تا به نوعی تامین کننده محیط خصوصی و آسایش دیگر کاربران باشد. تلگرام همچنین برای شماره هایی که یک پیغام را به بیش از ۴۰ نفر ارسال کنند محدودیت قایل شده و این هم حالت دیگری از رفتار سوء و تبلیغ محسوب می گردد که می تواند موجب ریپورت شدن شود.

ارسال بالغ بر 100 پیام خصوصی در طول روز برای افراد ناشناس، استفاده از حالت last seen recently برای مدت طولانی و ارسال پیام به صورت ناشناس از طریق بات و استفاده از استیکر های غیرمجازی که در تلگرام ذخیره نمی شوند و لینک های آلوده نیز می تواند از دیگر دلایل ریپورت شدن تلگرام محسوب شود. در ادامه راه های رفع ریپورت تلگرام با یکدیگر خواهیم آموخت.

دلایل ریپورت شدن در تلگرام

آموزش رفع ریپورت در تلگرام به صورت دائمی

برای اینکه از طریق خود تلگرام اقدام به رفع ریپورت کنید، نیاز است که به این شرکت سازنده مسیج بفرستید. برای این کار ایمیل خود را باز کنید و یک ایمیل به آدرس spam@telegram.org بفرستید و از تلگرام بخواهید که اکانت شما را رفع ریپورت کند. پیش از این تلگرام از کاربران خواسته بود که در صورتی که با این مشکل مواجه شدند، یک ایمیل حاوی شماره تلگرام اسپم شده به آن ارسال کنند تا بعد از بررسی، شماره  درخواست کننده را از لیست سیاه ریپورت اسپم شدگان خارج کند.

در متن این نامه باید مشکل خود را توضیح داده و به شرکت بگویید که نمی توانید مسیج ارسال کنید. در نهایت و در انتهای ایمیل نیز شماره تلفن، آی دی تلگرام، ایمیل و مشخصات خود را ارسال کنید تا تلگرام در اسرع وقت به درخواست شما پاسخ دهد. لطفاً شماره تلفنی که از آن در تلگرام استفاده می کنید را با فرمت بین المللی (یعنی بجای صفر اول شماره کد ایران، 98+ را جایگزین کنید) در متن پیام قید کنید.

این دپارتمان فقط وظیفه رسیدگی به درخواست های ریپورت اکانت تلگرام را بر عهده دارد و ارسال ایمیل مستقیم به آن منجر به تسریع فرآیند خروج از ریپورت می‌ شود. موضوع ایمیل را هم گزینه SPAM انتخاب کنید. این یکی از بی دردسرترین و مستقیم ترین راه برای رفع ریپورت است. اما راه های دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن می توان به نصب ربات رفع ریپورت اشاره کرد. برای دیلیت اکانت تلگرام نیز این مقاله را بخوانید.

آموزش رفع ریپورت در تلگرام به صورت دائمی

ربات رفع ریپورت تلگرام

از جمله برنامه های جانبی و نرم افزار رفع ریپورت تلگرام می توان به نصب ربات ها برای این کار اشاره کرد. ربات رفع ریپورت تلگرام فوری یکی از سریع ترین راه هایی که می توان برای رفع ریپورت از آن استفاده کرد. یکی از این ربات ها Spambot است که می توانید با فعال کردن آن روی اکانت خود، از تلگرام درخواست رفع ریپورت کنید. برای استفاده از این روش:

  • ابتدا در قسمت سرچ تلگرام عبارت spambot@ را تایپ کنید و این ربات را با زدن گزینه start فعال کنید.
  • پس از فعال شدن و در صورت ریپورت بودن اکانت شما، پیغامی مشاهده می کنید که در آن به شما اطلاع داده می شود که اکانت شما ریپورت شده است.
  • از گزینه های موجود This is a Mistake را انتخاب کنید.
  • گزینه Yes را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی و در پاسخ درخواست باید گزینه No, I’ll never do any of this را انتخاب نمایید.
  • این همان مرحله ای است که باید مانند روش ایمیل، یک پیغام به تیم تلگرام ارسال کنید و از آنها بخواهید که نسبت به رفع ریپورت تلگرام اقدام کنند. در متن خود دلایل قانع کننده برای خروج از ریپورت بیاورید و از کارشناسان این پیام رسان بخواهید که هر چه زودتر نسبت به رفع مشکل شما اقدام کنند.
  • بعد از اینکه این مراحل را طی کردید، ربات اسپم بوت تاریخ ر رفع محدودیت های اکانت شما را اعلام خواهد کرد.

ربات رفع ریپورت تلگرام

رفع ریپورت تلگرام فوری را می توانید با روش هایی مانند چت مستقیم با پشتیبانی نیز به دست آورید. اگر زبان انگلیسی قوی و تایپ سریع دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از این روش استفاده کنید تا زودتر از شر ریپورت شدن خلاص شوید. برای این کار لازم است مراحل زیر را سپری کنید:

  • تلگرام را باز کرده و وارد settings شوید.
  • گزینه Ask a Question را بزنید.
  • گزینه ok را انتخاب کنید.
  • با این کار پنجره چتی برای شما مهیا می شود که می توانید با تیم پشتیبانی تلگرام ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید برای حل مشکل ریپورت اکانت شما اقدام کنند. اگر برای ارتباط برقرار کردن به زبان انگلیسی در این روش هم با مشکل مواجه بودید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند.

گزینه Ask a Question را بزنید

رفع ریپورت با استیکر

یکی دیگر از روش هایی که از مدت ها پیش برای رفع ریپورت تلگرام مرسوم بوده است، رفع ریپورت از جانب افراد دیگر با ارسال استیکر است. شاید شما هم این پیام ها را در گروه های خود شنیده باشید که فردی نوشته ریپورت شده و نیاز به ارسال استیکر از جانب شما دارد. این روش شناخته شده به این صورت است که حداقل از 10 فرد ناشناس باید بخواهید که برای 4 الی 7 روز پیاپی هر روز در حدود 10 پیام و استیکر برایتان ارسال کنند. اما قسمت سخت ماجرا این است که در نظر داشته باشید که شما نباید شماره این افراد را در مخاطبین تلگرام خود ذخیره داشته باشید و افراد مورد نظر باید مخاطبین ناشناس باشند. برای مثال اگر در گروه خاصی عضو هستید، می‌ توانید از اعضای آن بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند. برای آموزش ریپورت کردن اکانت در اینستاگرام در این بخش کلیک کنید.

اما این کار نیز سختی های خاص خود را دارد و هر روز باید تعدادی کاربر ناشناس به شما پیام ارسال کنند. نکته جالب اینکه شما نباید پیام آنها را باز کنید تا فرآیند رفع ریپورت طی روزهای آینده کامل شود. با این شرایط روزانه تعداد بالای 10 نفر فرد ناشناس در گروه های دیگر باید به شما پیغام دهند و شما نیز نباید مسیج آنها را باز کنید. بنابراین باید اجازه دهید تا پیغامی دریافتی تا پیش از خارج شدن از ریپورت تلگرام در حالت خوانده نشده باقی بمانند.

رفع ریپورت با استیکر

بعد از گذشت 4 الی 7 روز به صورت خودکار محدودیت های ریپورت تلگرام از اکانت شما برداشته می ‌شود. در نظر داشته باشید که هر چه تعداد افرادی که به شما پیام ارسال می کنند بیشتر باشد می توانید در این روند تسریع بیشتری داشته باشد. با این حال اگر به دنبال رفع فوری ریپورت هستید پیشنهاد می کنیم که این روش را امتحان نکنید. چرا که در دنیای پر مشغله امروزی پیدا کردن روزانه 10 فرد ناشناس از گروه های دیگر که به شما استیکر و مسیج ارسال کنند کار سختی است و بهتر است از روش های مستقیمی مانند ارسال ایمیل و چت با تیم پشتیبانی استفاده کنید و یا ربات رفع ریپورت را فعال کنید .

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
تلگرام
4 سال پیش

عالی بود تشکر

فقط من یک سوال دارم وقتی تلگرام رو میخوام ثبت نام کنم پیام میزنه زیاد تلاش کرده اید ؟ کار اشتباهی کردم این پیامو میده ؟