رفع مشکل حذف آیکون باتری در ویندوز

0
307
رفع مشکل حذف آیکون باتری در ویندوز

حذف آیکون باتری در ویندوز یکی از قابلیت هایی است که شما می توانید از آن برای شخصی سازی نوار ابزار ویندوز خود استفاده کنید، البته حذف این آیکون می تواند به صورت اتفاقی و ناخواسته صورت گیرد با این وجود شما به سادگی می توانید آیکون باتری را روی صفحه ویندوز خود بازگردانید. در این بخش قصد داریم به بررسی این موضوع به صورت گام به گام بپردازیم.

حل مشکل در ویندوز 7

برای جل مشکل آیکون باتری لپ تاپ در ویندوز 7 باید در پایین سمت راست نوار ابزار منوی ویندوز خود فلش روی به بالا را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه باید روی Customize کلیک کنید.

حل مشکل در ویندوز 7

حال پنجره ایی در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید به شخصی سازی آیکون هایی که در کنار ساعت قرار می گیرند را انتخاب کنید، البته علاوه بر روش بالا شما می توانید با مراجعه به کنترل پنل ویندوز و انتخاب گزینه Notification Area Icons وارد این بخش شوید.

در این بخش تنها نیاز دارید که Power را انتخاب کرده و روی نوار کشویی که در سمت راست این قسمت موجود است کلیک کنید.

انتخاب گزینه Notification Area Icons وارد این بخش شوید

در این منوی کشویی سه گزینه در اختیار شما قرار می گیرد که در صورت حذف آیکون باتری در ویندوز احتمالا گزینه Hide Icon and Notification انتخاب شده است و شما باید گزینه Show Icon and Notification را کلیک کرده و سپس Ok کنید. در پنجره ی که در اختیار شما قرار گرفته شده است turn system icons off or on نیز قابل مشاهده است و شما می توانید تمام آیکون هایی که می توانید مورد استفاده قرار دهید را روشن یا خاموش کنید.

turn system icons off or on نیز قابل مشاهده است

حل مشکل در ویندوز 10

حل مشکل حذف آیکون باتری در ویندوز 10 نیز مشابه ویندوز 7 است، برای حل این مشکل باید در روی taskbar کلیک راست کرده و گزینه تنظیمات انتخاب کنید.

حل مشکل در ویندوز 10

در این بخش تمام تنظیمات ویندوز در اختیار شما قرار می گیرد و شما باید در بخش notification Area گزینه turn system icons off or on را انتخاب کنید.

در بخش notification Area گزینه turn system icons off or on را انتخاب کنید

در پنجره ای که در اختیار شما قرار می گیرد باید گزینه Power را انتخاب کنید. در این بخش گزینه روشن و خاموش وجود دارد و شما باید برای حل مشکل یاد شده این گزینه را فعال کنید. البته این آیکون زمانی که شما از لپ تاپ استفاده می کنید فعال خواهد بود و در صورت استفاده از کامپیوتر های رومیزی غیر فعال هست.

پنجره ای که در اختیار شما قرار می گیرد باید گزینه Power را انتخاب کنید

با اجرای مراحل فوق در ویندوز های یاد شده می توانید مشکل عدم مشاهده میزان باتری دستگاه خود را برطرف کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها