رقابت اریکسون با هواوی در ارائه 5G

2
281

شرکت مخابراتی اریکسون در رقابت با هواوی در ارائه خدمات 5G به ترکیه ارائه خدمت کرد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ارائه خدمات بر پایه نسل پنجم اینترنت یا همان 5G به رقابت بزرگی در میان کشورهای جهان تبدیل شده است. در این میان شرکت های مخابراتی ارائه دهنده این خدمات نیز با رقابت با یکدیگر کشورهای زیادی را به مشتری خود تبدیل کرده اند.

5G با هواوی

شرکت مخابراتی هواوی تا کنون توانسته با وجود فشارهای آمریکا بیشترین همکاری با کشورهای جهان در ارائه خدمات 5G داشته باشد و کشورهای چون چین، انگلیس، استرالیا و هلند 5G را از طریق هواوی دریافت کرده اند. اما حالا اریکسون به همکاری با ترکیه در این زمینه پرداخته و معتقد است که خدمات آن بهترین خدمات اینترنت 5G در جهان است.

5G با اریکسون

تازگی شرکت ترکسل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که توانسته است با همکاری با شرکت مخابراتی اریکسون به بیشترین سرعت در شبکه نسل پنجم اینترنت دست پیدا کند و با رسیدن به سرعت ۲.۲۸۳ گیگابایت بر ثانیه یک رکورد جدید به نام خود به ثبت برساند.

این تست و آزمایش سرعت بر روی یک گوشی هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از ۵G انجام شده است که به متخصصان مربوطه اجازه برقراری شبکه اینترنت را با پهنای باند یک هزار مگاهرتز و فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز می داد.

در صورتی که اینترنت به سرعت ۲.۲۸۳ گیگابایت بر ثانیه برسد، کاربران و مشترکان قادر خواهند بود یک فیلم سینمایی دو ساعته را تنها در عرض هفت ثانیه و یک آلبوم موسیقی با ۱۲ آهنگ را تنها در ۰.۲ ثانیه دانلود و دریافت کنند.

5G در ایران

یادآور می شود، ایران نیز در نظر دارد در آینده ای نزدیک اینترنت نسل پنجم را در زمینه های مختلف ارائه دهد. در همین رابطه نیز تا کنون نقشه راه 5G در ایران تکمیل شده و به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید. البته هنوز تهران به صورت رسمی اعلام نکرده که با کدام شرکت مخابراتی در دنیا برای ارائه 5G همکاری خواهد داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
محمد
محمد
4 سال پیش

تا حالا خودتون متن هایی که میزارید خوندید؟

بهار سیار
4 سال پیش
Reply to  محمد

بله، اگه مشکلی مخصوصا در خصوص غلط املایی وجود داره، خوشحال میشیم بهمون اطلاع بدید