رقیب اوبر هم اسکوتر برقی می سازد

0
886

کالاسودا – شرکت تاکسیفای که رقیب اوبر است نیز اقدام به رونمایی از اسکوترهای برقی خود کرده است.

این روزها میزان استقبال مشتریان و شرکت ها از ساخت اسکوترهای برقی به میزان فزاینده ای افزایش یافته است.

اکنون یکی دیگر از این شرکت ها به نام تاکسیفای که یکی از شرکتهای بزرگ خدمات آنلاین سفر است، نیز به جرگه سازندگان این اسکوترها پیوسته است. جالب است بدانید که استارتاپ استونیایی در اولین قدم در لندن با 3 هزار راننده، خدمات خود را با 50 درصد تخفیف به کاربران ارائه کرد تا جلوی توسعه اوبر را بگیرد. ثبت نام 3 هزار راننده در لندن رکورد جدیدی برای تاکسی فای محسوب می شود و نشان می دهد مردم علاقه زیادی به جایگزین های اوبر در زندگی روزمره خود دارند.

 استارت آپ استونیایی تاکسیفای این هفته در پاریس از سرویس به اشتراک گذاری اسکوترهای الکتریکی خود در پاریس پرده برداشت. این شرکت قصد دارد در ماه های آینده خدمات خود را در سراسر  اروپا و استرالیا نیز  گسترش دهد.

اسکوتر برقی، مناسب مسافت های کوتاه

اسکوترهای برقی این شرکت مانند شرکت های اوبر و لیفت از این پس می تواند در اپلیکیشن تاکسیفای در اختیار کاربران قرار گیرد. مارکوس ویلیج، مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که «از هر 5 مسافری که از شرکت ما تقاضای تاکسی آنلاین می کنند، یک نفر مقصدی با مسافت کمتر از 3 کیلومتر دارد که این فاصله ای مناسب برای انتقال با اسکوتر برقی است».

در واقع افرادی که مسافت های کوتاه تری نسبت به دیگران دارند، می توانند با کرایه کردن اسکوتر جابجا شوند. او ادامه می دهد: «احتمال دارد که برخی از مشتریانی که تا پیش از این از تاکسی و خودرو استفاده می کردند نیز اکنون این اسکوترها را برای فواصل کوتاه انتخاب کنند. ما یک گروه کاملا جدید از مشتریان با نیازهای مختلف را جذب خواهیم کرد.»

این سرویس جدید Bolt نامیده می شود و هزینه کرایه آن بر هر 10 دقیقه سواری، 2.5 یورو است. همانطور که در شهرهایی مانند سان فرانسیسکو، استفاده از اسکوترهای برقی با رونق مواجه شده است، تاکسیفای نیز انتظار دارد که میزان استفاده از این وسیله نقلیه رشد خوبی داشته باشد. این شرکت تصمیم گرفته که آخر وقت اسکوترها را به منظور شارژ و نگهدای گردآوری کند تا برای روز بعد آماده خدمت رسانی باشد.

شرکت تاکسیفای رقیب اوبر در اروپا، آفریقا و استرالیا است و توسط غول خودروسازی بزرگ آلمان یعنی دایملر سرمایه گذاری شده است. شرکت تاکسیرانی آنلاین چینی Didi نیز در این استارت آپ سهم دارد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید