رمز گذاشتن روی واتس آپ ( آموزش مرحله به مرحله و تصویری)

0
39926
رمز گذاشتن روی واتس آپ ( آموزش تصویری)

رمز گذاشتن روی واتس آپ یدون شک یکی از واجب ترین موضوعات برای برقراری امنیت این نرم افزار پرطرفدار است. واتس آپ روی گوشی های هوشمند اندروید، IOS است و نسخه ویندوز آن نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. در این بخش قصد داریم به آموزش رمز گذاشتن روی واتس آپ بپردازیم.

واتس آپ را باید محبوب ترین نرم افزار پیام رسان در سراسر جهان معرفی کرد، این نرم افزار رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و کمتر گوشی هوشمندی را می توان یافت که از این نرم افزار استفاده نمی کند، از این رو نحوه رمز گذاشتن روی واتس آپ یکی از مهم ترین فعالیت ها برای کاربران به شمار می رود.

نحوه رمز گذاشتن روی واتساپ در اندروید

نرم افزار واتس آپ برای گوشی های هوشمند اندرویدی قابلیت رمزگذاری ندارند، از این رو اگر قصد پسورد گذاشتن روی واتساپ در اندروید را دارید، نیاز به نصب نرم افزار های دیگر دارید، این نرم افزار ها در استور گوگل وجود دارند، البته برخی از گوشی های هوشمند اندروید این قابلیت را دارند که برای نرم افزار های خود رمز قرار دهند، از این رو می توان برای رمزگذاری برنامه واتس آپ از آن استفاده کرد.

اگر نصب نرم افزار را دارید، اپلیکیشن CM Security بهترین ابزار برای این کار است و نحوه قفل کردن واتس اپ با استفاده از این ابزار بسیار ساده است. برای بررسی نحوه پسورد گذاشتن روی واتساپ در اندروید می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

برای رمز گذاشتن روی واتس آپ، در گام اول CM Security را از استور رسمی گوگل دریافت کنید و آن را نصب کنید. نرم افزار را اجرا کنید و پس از باز شدن آن رویآیکون قفل در سمت راست نرم افزار کلیک کنید.

حال نرم افزار هایی که از این ابزار پشتیبانی می کند را مشاهده می کنید و باید واتس آپ را انتخاب کنید.پس از انتخاب نرم افزار نیاز دارید تا یک الگو برای رمزگذاری برنامه واتس آپ انتخاب کنید و سپس باید آن رمز را تایید کنید و پس از اتمام این کار رمزگذاری برنامه واتس آپ در سیستم عامل اندروید انجام می شود.

بیشتربخوانید: واتس آپ با دو شماره روی یک گوشیرمز گذاشتن روی واتس آپ

برای رمز گذاشتن روی واتس آپ البته در کنار این نرم افزار ابزار های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و نحوه رمز گذاشتن روی واتساپ در اندروید معمولا با مراحل یاد شده صورت می گیرد.

در این میان لازم است که بیان کنیم پس از بررسی نحوه قفل کردن واتس اپ با استفاده از همین نرم افزار می توانید رمز واتس آپ خود را حذف کنید.

نحوه قفل گذاشتن روی واتساپ در ویندوز

نحوه قفل گذاشتن برای واتساپ در ویندوز مانند نسخه ویندوز است و با استفاده از خود نرم افزار نمی توان به پسورد گذاشتن روی واتس اپ کامپیوتر پرداخت. با این وجود نرم افزار هایی وجود دارد که برای بررسی نحوه پسورد گذاشتن روی واتس اپ در ویندوز به آن ها نیاز داریم.

با استفاده از نرم افزار http://freeexelock.com/  می توانید به دانلود نرم افزاری برای قفل گذاشتن روی واتساپ در ویندوز بپردازید، البته این نرم افزار مختص واتس آپ نیست و برای ابزار های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.قفل گذاشتن روی واتساپ در ویندوز

نحوه پسورد گذاشتن روی واتساپ در ایفون

در انتهای آموزش نحوه رمز گذاشتن روی واتس آپ قصد داریم به بررسی نحوه رمزگذاری روی واتساپ در ایفون بپردازیم، برای گوشی هوشمند iOS نرم افزار های زیادی وجود دارد اما خود گوشی های هوشمند آیفون نیز قابلیت روز گذاری روی ابزار ها را برای کاربران قرار داده و رمز گذاشتن روی واتس اپ ios بدون نصب نرم افزار نیز ممکن است.

برای پسورد گذاشتن روی واتساپ در ایفون نیاز دارید وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید و در بخش تنظیمات General را انتخاب کنید، اپل در این بخش قابلیتی را برای کاربران به نام Restrictions انتخاب کرده که با فعال کردن ان می توانید به قفل کردن نرم افزار های مورد نیاز خود بپردازید، پس از فعال کردن این قابلیت گزینه Don’t Allow Apps را انتخاب کرده و نرم افزار های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. با استفاده از این روی می توانید از حسگر تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت و.. برای باز کردن قفل نرم افزار یاد شده استفاده کنید.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر علاقه مند به نصب نرم افزار های دیگر هستید می توانید نرم افزار Look Out را نصب کرده و از آن استفاده کنید.

در این بخش به آموزش رمز گذاشتن روی واتس آپ در سیستم عامل های مختلف پرداختیم و به کمک این رمز های می توانید امنیت پیام های خود را تضمین کنید، با این وجود در صورت وجود سوالی می توانید آن را در بخش کامنت ها ارسال کنید.

بیشتربخوانید: چطور تصویر پروفایل واتس آپ را از مخاطبینی خاص مخفی کنیم؟پسورد گذاشتن روی واتساپ در ایفون

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها