روزهای سخت اپل در راه است؛ معضلی به نام مالیات

0
284
روزهای سخت اپل در راه است؛ معضلی به نام مالیات

طبق گفته تحلیلگران، با توجه به تقاضای کم برای مدل آیفون های 2018 و احتمالا سود دهی کمتر بخش خدمات، احتمال اینکه اپل روزهای سختی را در پیش داشته باشد زیاد است.

سرویس ها و خدمات، سودآور ترین بخش شرکت اپل

البته با اینکه تقاضای گوشی های آیفون کم بوده است، اما تحلیل ها نشان می دهد که اپل باید فکری به حال جایگزینی سود بخش خدمات خود برای رشد مداوم کسب و کار خودکند. خدمات اپل در این دسته شامل Apple Music، iTunes، App store، Apple Pay، AppleCare و … است. این بخش دومین بخش عمده درآمد اپل را (البته پس از آیفون) شامل می شود و اعتقاد بر این است که سودآور ترین بخش این شرکت هم هست.

تیم کوک مدیر عامل اپل اشاره کرده است که بخش خدمات این شرکت که به صورت پیش فرض روی گوشی های آیفون نصب شده است، یکی از پایه های اصلی درآمدی آن را تشکیل می دهد و به اعتقاد او این رقم نصب به صورت جهانی بالغ بر 1.5 میلیارد واحد در دستگاه های آیفون است. سود این خدمات می تواند فروش ضعیف آیفون را جبران کند و لازم است که اپل برای گسترش آن برنامه بهینه ای داشته باشد.سرویس ها و خدمات، سودآور ترین بخش شرکت اپل

پیش بینی اپل از رسیدن به درآمد 50 میلیاردی

اپل برنامه ریزی کرده است که تا سال 2020 به 50 میلیارد دلار درآمد از این بخش برسد، رقمی که در سال 2017، 30 میلیارد دلار بوده است. در طول سه ماهه چهارم مالی 2018 نیز درآمد این بخش رکورد 10 میلیارد دلاری را زد. تونی سکاناگی تحلیلگر از این بابت نگران است که شرکت هایی که نسخه های اشتراکی این برنامه ها را در اپ استور می فروشند بتوانند به رقیب این شرکت در برابر انچه به عنوان مالیات برای اپل عنوان شده تبدیل شوند و نسخه های رایگان و اشتراکی بدون مالیات را به مشتریان عرضه کنند.

مشکلی به نام مالیات

اپل از شرکت هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای به جهت ارائه خدمات روی اپ استور ماهانه 15% – 30 % مالیات می گیرد که میزانی از آن را مشتریان باید تقبل کنند. به همین دلیل اکنون سرویس هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای از پذیرفتن مشترکین جدید روی اپلیکیشن ios خودداری کرده اند تا مالیات کمتری پرداخت کنند. برای مثال ماه گذشته نتفلیکس اعلام کرد که دیگر کاربر جدیدی نمی پذیرد و افرادی که از این سرویس خارج شوند نمی توانند دوباره آن را نصب کنند و باید این کار را از طریق وبسایت دنبال کنند. بسیاری توسعه دهندگان نگران مالیات اپل هستند و خود اپل نیز باید حواسش به کم شدن درآمد در بخش سرویس ها و خدمات خود مانند اپ استور باشد. نظر شما در این خصوص چیست؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها