روش های جلوگیری از سرقت خودرو و لوازم جانبی آن

0
352
روش های جلوگیری از سرقت خودرو و لوازم جانبی آن

روش های جلوگیری از سرقت خودرو و لوازم جانبی موضوعی است که این روزها بیش از پیش مورد توجه مالکان خودرو ها قرار می گیرد. در این بخش قصد داریم به بررسی موارد کاربری مختلفی بپردازیم. برای بررسی این روش ها با ما همراه باشید.

روش های جلوگیری از سرقت خودرو

قبل از مواردی که برای خودرو باید خریداری کنید قصد داریم به مرور روش های بپردازیم که باعث می شود خطر سرقت خودروی شما و همچنین لوازم همراهتان به شکل خاصی کاهش پیدا کند. این روش هایی که در بخش اول قصد داریم مرور کنیم هزینه ای برای شما ندارد و تنها با رعایت کردن این نکات ایمنی می توانید احتمال سرقت را کاهش دهید.

در نظر داشته باشید که خودروی خود را در محیطی امن مانند پارکینگ پارک کنید. با این وجود اگر در محیطی که قصد توقف دارید باید محیطی را پیدا کنید که نور زیادی داشته باشد و در صورت امکان نزدیک دوربین های مداربسته نظارتی بانک یا برخی فروشگاه ها پارک کنید. این موضوع تاثیر زیادی دارد که شخصی برای سرقت یا خط انداختن خودرو نزدیک ماشینتان نشود.

موضوع دیگری که باید در نظر بگیرید آن است که اشیاء با ارزش مانند لپ تاپ یا کیف پول خود را روی صندلی به طوریکه عابران بتوانند به سادگی آن را مشاهده کنند قرار ندهید، اگر نمی توانید آن را با خود حمل کنید بهتر است از صندوق عقب خودرو در جعبه ای امن قرار دهید.

همیشه در هنگام خروج خودرو به بسته شدن درب ها و همچنین پنجره های خودرو توجه کنید. درب های قفل نشده به سادگی دزدان را به سرقت ترغیب می کنند و زمانی که پنجره خودرو پایین باشد سارقان راحت تر می توانند  وارد خودرو شوند.

در کنار موارد یاد شده باید همراه مراقب سوئیچ خودروی خود باشید، اگر شما تمام موارد را رعایت کرده باشد و قفل های متعددی نیز به خودرو زده باشید در صورت مفقود شدن سوییچ ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود.

روش های جلوگیری از سرقت خودرو

لوازم ضد سرقت خودرو

در گام نخست به بررسی مواردی پرداختم که شما همواره باید به آن ها توجه کنید و این موضوع را به خاطر بسپارید که اگر تمام موارد مورد نیاز را خریداری کرده باشید اگر آن ها را مورد استفاده قرار ندهید تقریبا این قفل ها و تدابیر فایده ای ندارند.

قفل فرمان

اولین موضوعی که به عنوان لوازم ضد سرقت خودرو مطرح می شود قفل فرمان است. این قفل ها که در کشور ما نیز بسیار رایج است رویه ای بسیار ساده دارد و در کمتر از چند ثانیه می توانید فرمان خودرو را قفل کنید تا فرمان اجازه حرکت نداشته باشد. از آنجایی که قفل های فرمان بزرگ و قابل رویت هستند سارقین ممکن است کمتر به خود زحمت بدهند و سراغ خودروی شما نیایند. قفل های فرمان متعددی در بازار وجود دارد و باید به دنبال خرید یک قفل فرمان محکم و فلزی برای خودرو باشید. به این موضوع توجه کنید که قفل فرمان خودرو ها با یکدیگر متفاوت است و در صورتی که از قفل نامناسب استفاده کنید ممکن است کارایی لازم را نداشته باشد.

لوازم ضد سرقت خودرو

قفل تایر و رینگ ها

یکی دیگر از مواردی که احتمال سرقت را کاهش می دهد استفاده از قفل تایر است. این محصولات به قسمت خارجی چرخ خودروی قفل می شوند و از حرکت لاستیک ها جلوگیری می کند. از این رو امکان رانندگی وجود ندارد. این روش برای خودروی ها زمانی که قصد دارید برای مدت طولانی آن را حرکت ندهید مناسب است.

قفل تایر و رینگ ها

قفل پدال

در کنار موارد یاد شده قفل پدال نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و از دید بسیاری اهمیت بالاتری در مقایسه با قفل فرمان دارد. البته این قفل ها دید کمتری دارند و ممکن است سارقین به خودروی شما آسیب بزنند و سپس متوجه شوند که خودرو قفل پدال دارد. از این رو قفل فرمان و پدال را باید به نوعی مکمل یکدیگر دانست.

قفل پدال

دزدگیر خودرو

اگر دزدگیر خودرو شما با مشکل رو به رو شده یا خراب شده است زنگ خطری به شمار می رود که سارقین یک گام آسوده تر به خودروی شما دسترسی خواهند داشت. دزدگیر های جدیدی نیز در بازار وجود دارد که در کنار ایجاد هشدار برای شما قابلیت های دیگری نیز ایجاد می کند که کار را برای سارقین دشوار می کند.

در کنار موارد یاد شده موضوعات دیگری نیز وجود دارد و در این میان باید به قفل قطعات مختلف خودرو اشاره کرد، بسیاری از افرادی برای کاپوت خودرو قفل تهیه می کنند اما بهتر است برای بخش های داخلی کاپوت مانند ECU نیز قفل جداگانه در نظر گرفته شود.

دزدگیر خودرو

همچنین شما می توانید برای خودروی خود از دستگاه های GPS استفاده کنید تا بتوانید در صورت سرقت رفتن خودروی خود آن را ساده تر پیدا کنید، البته این روش به نظر جالب نیست و به نوعی تیر آخر برای حفاظت از خودروی به شمار می رود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها