ریسک امنیت خانه های هوشمند بیشتر است

0
480
امنیت خانه های هوشمند
امنیت خانه های هوشمند

طبق بررسی جدید شرکت امنیتی سایبری Avast، از هر پنج خانه هوشمند، دو خانه در مقابل حملات سایبری آسیب پذیر هستند؛ این بدان معناست که هوشمندسازی خانه ها، اگرچه در بسیاری مواقع به کمک افراد می آید، اما اتصال به اینترنت در عین حال می تواند ریسک امنیت خانه های هوشمند را بالا ببرد.

شرکت Avast برای بررسی امنیت خانه های هوشمند درسال 2019،  اطلاعاتی از 16 میلیون شبکه خانه های هوشمند را گردآوری کرده و مشخص شده که 40.3 درصد از خانه ها درسرتاسر دنیا، بیش از 5 دستگاه هوشمند متصل درخانه دارند و 40.8 درصد ازاین خانه های هوشمند، دست کم یک دستگاه هوشمند آسیب پذیر دارند.

یک دستگاه آسیب پذیر کافی است تا کل شبکه خانه را به خطر بیندازد و تحقیقات Avast به وضوح از خطرات اینترنت اشیای غیر ایمن خبر می دهد.

دستگاه های هوشمند آسیب پذیر

اکثر آسیب پذیری دستگاه های هوشمند در خانه ها در سراسر دنیا (69.2%) که مستعد حملات سایبری هستند، به خاطر ضعف اطلاعات، از جمله داشتن رمز عبور ساده و یا استفاده از یک مرحله احراز هویت است. به علاوه 31.8% از این دستگاه ها درسراسردنیا در نتیجه پچ نشدن، آسیب پذیر هستند و همین امنیت خانه های هوشمند را تحت شعاع قرار می دهد.

Avastهمچنین 11 میلیون روتر را درسراسر دنیا بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که بیش از نیمی از این روترها (59.7%) یا احراز هویت ضعیفی دارند و یا از نظر نرم افزاری آسیب پذیر هستند. نرم افزارهای از رده خارج که می تواند ضعیف ترین لینک در زنجیره امنیتی باشد، باعث حملات سایبری و در نتیجه دستیابی ساده به دستگاه های مصرف کننده و شبکه خانگی آنها شده و بدین ترتیب امنیت خانه های هوشمند به خطر خواهد افتاد.

دراین گزارش همچنین به این نکته اشاره شده که آسیب پذیرترین دستگاه ها درسراسر دنیا، پرینترها (32.9%)، دستگاه های شبکه (28.9%)، دوربین های امنیتی (20.8%)و NAS ( انبار و مخزن متصل به شبکه) (7.8%) هستند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها