طریقه ساخت ایمیل و جیمیل Gmail با آموزش تصویری

0
747
طریقه ساخت ایمیل و جیمیل gmail با آموزش تصویری

این روزها برای برقراری ارتباطات روزمره در سراسر دنیا نیاز به ایمیل داریم. ایمیل و جیمیل که دو سرویس ارائه کننده پیام الکترونیک هستند، می توانند برای این کار مورد استفاده قرار گیرند. در زیر طریقه ساخت ایمیل و جیمیل Gmail  برای شما شرح داده می شود.

طریقه ساخت ایمیل در یاهو yahoo

طریقه ایمیل ساختن یاهو کار چندان پیچیده ای نیست. هنگامی که آدرس ایمیلی در این سرویس می سازید، یک آدرس ایمیل رایگان که انتهایش @yahoo.com دارد خواهید داشت  به همراه 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی آنلاین که برای میلیون ایمیل با پیوست های حجیم مناسب است. با این حال، یک حساب یاهو بیشتر از یک ارائه دهنده ایمیل است. با یک حساب یاهو، به ویژگی های مختلف یاهو دسترسی خواهید داشت: فید خبری، تقویم، بخش دفترچه یادداشت، دفترچه آدرس و غیره.

با یک حساب یاهو، می توانید سایر حساب های ایمیل مانند Gmail و Outlook را از طریق یاهو ایمیل مدیریت کنید و همچنین هنگام بودن در تعطیلات، پاسخ خودکار را تنظیم کنید. برای ساخت ایمیل در یاهو ابتدا نیاز است که وارد این ساعت به آدرس Yahoo.com شوید.

  • وارد بخش ایمیل روی صفحه یاهو شوید و sign up را بزنید.
  • فرمی روبروی شما قرار می گیرد که باید موارد زیر را تکمیل کنید. فرم را با نام و نام خانوادگی خود، نام کاربری که می خواهید برای آدرس جدید یاهوی خود ایجاد کنید، رمز عبور، شماره تلفن و تاریخ تولد خود، و همچنین جنسیت خود را انتخاب کنید پر کنید.
  • شما باید یک رمز عبور قوی برای کمک به جلوگیری از هک و حدس زدن آن ایجاد کنید. اگر رمزی انتخاب کردید که به خاطر سپردن آن خیلی دشوار است، آن را در یک برنامه مدیریت رمز عبور ذخیره کنید.
  • همچنین شماره تلفن خود را برای بازیابی حساب کاربری خود استفاده کنید. اگر مایل نیستید از شماره شخصی واقعی خود استفاده کنید، می توانید از ساخت شماره مجازی استفاده کنید. برای آشنایی با ساخت شماره مجازی در تلگرام این مقاله را بخوانید.
  • روی Continue کلیک کنید.
  • با زدن این گزینه متن یا شماره تائید به گوشی شما یا شماره های مرتبطی که در مراحل بالا ارسال شده است، فرستاده می شود تا تائید هویت کنید.
  • عدد را وارد کنید تا تائید کنید که به این شماره تلفن دسترسی دارید و سپس روی Verify کلیک کنید.
  • روی Continue کلیک کنید.
  • اکنون به صفحه اصلی سایت یاهو هدایت می شوید. اکنون می توانید به ایمیل خود با زدن روی گزینه Mail در گوشه بالا سمت راست یا رفتن به آدرس https://mail.yahoo.com/ دسترسی داشته باشید.

اکنون که با ساخت ایمیل در یاهو آشنا شدید، بد نیست طریقه ارسال ایمیل را نیز یاد بگیرید.طریقه ساخت ایمیل در یاهو yahoo

نحوه ارسال ایمیل از یاهو میل

این کار واقعا آسان است. برای ارسال ایمیل از یاهو ایمیل. از رایانه خود، فقط کافی است روی Compose در گوشه بالا سمت چپ صفحه کلیک کنید تا به یک صفحه می رسید که در آن گزینه هایی مانند گیرنده، موضوع و محلی برای نوشتن پیام را می بینید. اگر کسی ایمیل شما را در ایمیل یاهو ارسال کرد، روی پیام کلیک کنید و از فلش در بالای ایمیل برای پاسخ دادن، پاسخ همه یا ارسال آن استفاده کنید.نحوه ارسال ایمیل از یاهو میل

نحوه دریافت ایمیل یاهو از طریق گوشی

یاهو ایمیل فقط با  لپ تاپ یا کامپیوترهای دسکتاپ کار نمی کند. شما می توانید ایمیل های یاهو خود را از یک دستگاه تلفن همراه نیز بخوانید، چه تبلت چه گوشی های هوشمند. برای این کار هم می توانید وارد سایت یاهو شوید و هم از طریق اپلیکیشن خاص این سایت اقدام کنید.

به عنوان مثال، کاربران iPhone می توانند برای دسترسی به ایمیل یاهو از برنامه ایمیل بدون نیاز به دانلود برنامه دیگری استفاده کنند. همین امر برای کاربران اندرویدی نیز صادق است، چرا که تنظیمات سرور یاهو ایمیل IMAP و SMTP مناسب را تنظیم می کند.

با این حال، یک برنامه ایمیل یاهو نیز وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا با استفاده از نام کاربری و رمز یاهو خود بدون نیاز به تنظیمات سرور، وارد شوید. شما می توانید برنامه یاهو ایمیل برای iOS را از فروشگاه اپ استور و برای آندروید از Google Play دریافت کنید.نحوه دریافت ایمیل یاهو از طریق گوشی

طریقه ساخت جیمیل  gmail در گوگل

ایجاد یک حساب ایمیل Gmail رایگان نیز مانند یاهو میل ساختن آسان است.چه بخواهید یک آدرس ایمیل جدید ، اکانت کاربری یا فضایی برای ذخیره سازی بیشتر برای پیام های خود داشته باشید، ناچار به ساخت یک جیمیل در اکانت خود هستید.

حساب Gmail  دارای یک مزیت نسبت به دیگر ایمیل هاست که  یک فیلتر اسپم قوی ارائه می دهد. شما می توانید از آن برای دسترسی به حساب های موجود ایمیل خود و حذف هرزنامه ها و اسپم ها استفاده کنید. شما همچنین می توانید از آن برای آرشیو ایمیل های قدیمی یا به عنوان پشتیبان استفاده کنید. برای ورود به gmail نیاز به ساخت اکانت جیمیل دارید. در زیر روش های انجام این کار برای شما شرح داده می شود. برای غیر فعال کردن تائید دو مرحله ای گوگل نیز این مقاله را بخوانید.

ساخت یک حساب Gmail رایگان یک فرایند سریع و آسان است که زمان کمی از شما می گیرد. کافی است با مراحل زیر با ما همراه باشید. در زیر دستورالعمل های مرحله به مرحله این کار برای ایجاد یک حساب کاربری و شروع استفاده از آن برای شما شرح داده می شود. برای آموزش ارسال ایمیل زمان بندی شده در جیمیل و اوت لوک در این بخش کلیک کنید.

  • وارد لینک ثبت نام گوگل شوید. پس از وارد شدن به لینک قرار داده شده، پنجره ای برای شما باز خواهد شد که در بالای آن Sign in را می توانید مشاهده نمایید. اما اگر شما قصد دارید تا حساب رایگان جیمیل بسازید، باید بر روی  Create account  از پایین پنجره کلیک نمایید.طریقه ساخت جیمیل  gmail در گوگل

نحوه انتخاب آدرس ایمیل و پسورد

  • نام و نام خانوادگی خود را در قسمت Name وارد کنید. پس از تطابق مشخصات و عدم تکراری بودن حساب کاربری، پنجره ذیل باز خواهد شد. در این قسمت ابتدا باید شماره تلفن همراه، تاریخ تولد (میلادی) و جنسیت را وارد نمایید.پس از پر کردن جاهای خالی، بر روی گزینه Next در قسمت پایین کلیک نمایید. در نظر داشته باشید که شما هیچ‌وقت قادر به تغییر آدرس ایمیل اصلی اکانت جیمیل خود نخواهید بود. بنابراین حتما در انتخاب نام کاربری صحیح و مناسب و مرتبط دقت کافی را به خرج دهید.
  • نام کاربری مورد نظر خود را در زیر قسمت Choose your username انتخاب کنید.آدرس ایمیل Gmail شما نام کاربری شما و پس از آن @ com خواهد بود. برای مثال، اگر نام کاربری Gmail شما «example» باشد، آدرس Gmail شما « example@gmail.com» است.
  • سپس یک رمز عبور برای حساب جیمیل خود ایجاد کنید و رمز عبور خود را تائید کنید. سعی کنید رمزی استفاده کنید که حدس زدن آن دشوار باشد. برای افزایش امنیت، بعدا باید قابلیت احراز هویت دو مرحله ای را برای حساب Gmail خود فعال کنید.
  • روی Next کلیک کنید.
  • در این مرحله از شما خواسته شده تا شماره تلفن خود را تأیید کنید اگر ترجیح می دهید این کار را برای امنیت بیشتر انجام دهید، می توانید این مرحله را امتحان کنید.
  • شماره تلفن همراه خود و یک آدرس ایمیل جایگزین را برای تأیید اعتبار و مجوز حساب وارد کنید. Google از این اطلاعات برای محافظت از حریم خصوصی شما استفاده می کند و به شما اجازه می دهد یک رمز عبور از دست رفته یا فراموش شده را بازیابی کنید. اگر شماره اشتباه وارد شده باشد، کدی برای شما ارسال نمی شود و باید آن را تصحیح نمایید. اگر شماره تماس را اشتباهی وارد نموده اید، از گزینه Back برای تصحیح شماره تماس استفاده کنید. در غیر اینصورت روی Send کلیک نمایید.
  • تاریخ تولد و جنسیت خود را در این مرحله در فیلد مخصوص وارد کنید.
  • سپس روی Next کلیک کنید.
  • شرایط و قوانین حفظ حریم خصوصی را بخوانید. نکته جالب توجه اینکه اگر با این قوانین موافق نیستید نمی توانید از خدمات جیمیل گوگل استفاده کنید.
  • اکنون این کار به انجام رسیده است. هنگامی که شما روی گزینه I Agree کلیک می کنید، به صفحه my account برای آدرس ایمیلی که تازه ایجاد کرده اید، وارد صفحه حساب کاربری خود می شوید. از آنجا، میتوانید به حساب خود وارد شوید، اطلاعات شخصی خود را مدیریت کنید و تنظیمات حساب کاربری خود را تنظیم کنید.
  • در پایان مراحل به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که عبارت Welcome را نمایش می ‌دهد. روی گزینه Continue کلیک کنید. به همین سادگی پروسه ساخت Gmail گوگل به پایان می‌ رسد. شما می ‌توانید از طریق منوهای مختلفی که در اختیارتان قرار گرفته نسبت به ویرایش اطلاعات خود وارد عمل شوید. و از روش زیر به دیگران نامه ارسال کنید.نحوه انتخاب آدرس ایمیل و پسورد

نحوه دسترسی به حساب جیمیل و دیگر ایمیل های موجود شما

  • شما می توانید به Gmail در وب دسترسی داشته باشید و همچنین می توانید آن را در برنامه های پست الکترونیکی دسکتاپ و تلفن همراه تنظیم کنید. برنامه های Gmail برای ویندوز 10، iOS و دستگاه های تلفن همراه آندروید وجود دارد. فقط برنامه سازگار با دستگاه خود را دانلود کنید و وارد سیستم شوید. Gmail به شما اجازه می دهد به دیگر حساب های ایمیل POP موجود خود دسترسی داشته باشید، هم برای ارسال و دریافت ایمیل از آن استفاده کنید.نحوه دسترسی به حساب جیمیل و دیگر ایمیل های موجود شما

آموزش ساخت جیمیل gmail در گوشی

ساخت ایمیل با موبایل و حتی ساخت ایمیل در گوشی سامسونگ با دیگر گوشی های اندوریدی و مراحل بالا تفاوت ندارد. تنها کافی است که همین مراحل را در گوشی خود انجام دهید. با استفاده از دانلود اپلیکیشن جیمیل روی گوشی ios و استفاده از اپلیکیشن پیش فرض جیمیل روی گوشی های اندرویدی می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.آموزش ساخت جیمیل gmail در گوشی

آموزش ساخت ایمیل ایرانی یا فارسی

اما برای ساخت ایمیل می توانید از سرویس های ایرانی هم استفاده کنید تا از امکانات یک ایمیل فارسی بهره مند شوید. چاپار از محبوب ترین سرویس ایمیل ایرانی است. برای ساخت این اکانت می توانید از طریق سایت آن اقدام کنید.

  • وارد لینک زیر شوید.
  • در قسمت بالا روی حساب کاربری جدید کلیک کنید.
  • در قسمت رایگان، روی ثبت نام کلیک کنید.
  • اکنون مشخصات خود را وارد کرده و یک نام کاربری برای خود بسازید.
  • سپس ثبت نام را زده را فرآیند خود را تکمیل کنید.
  • بعد از آن پیام خوش آمد گویی چاپار که نشانگر ساخت موفقیت آمیز ایمیل می باشد، نمایان می شود.
  • اکنون می توانید از امکانات این برنامه استفاده کنید.آموزش ساخت ایمیل ایرانی یا فارسی
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها