ساماندهی ثبت اینترنتی داروها و تجهیزات پزشکی وارداتی

0
92

سامانه تی تک به زودی اطلاعات خود را در اختیار سازمان غذا و دارو کشور قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سامانه تی تک تعیین تکلیف شده و اطلاعات در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می گیرد.

تی تک چیست؟

تی‌تک؛ سامانه‌ای که قرار بود داروها و تجهیزات پزشکی وارداتی و تولید داخل در آن ثبت شده و اقداماتی نظیر کنترل پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری، مسئول فنی، ساخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در داخل کشور را کنترل و اصالت کالاها را نیز مشخص کند. اما اخیرا سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بروز تخلفاتی در سامانه تی‌تک خبر داد و اعلام کرد که کلید این راز سر به مهر در جیب یکی دو نفر بود و حتی روسای سازمان غذا و دارو هم اطلاعات این سامانه را در اختیار نداشتند.

ساماندهی تی تک

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت از ساماندهی سامانه تی تک خبر داده و گفته که موضوع مالکیت سامانه تیتک تا پایان شهریور ماه حل خواهد شد و کلیه فرآیندهای مربوط به تیتک، اعم از سِرورها و فرآیندهای مدیریتی آن تحت نظارت کامل سازمان غذا و دارو درخواهد آمد.

این در حالی است که اطلاعاتی مانند ثبت سفارش‌ها، ‌ ثبت ورود و بسیاری از فرآیندهای مرتبط در سامانه تیتک وجود دارد و قاعدتا بخشی از فرآیندها  در این سامانه انجام می‌شود. به هر حال یک دایره اطلاعاتی بزرگ در این مجموعه درباره کلیه کالاهای سلامت‌محور و فرآیندهای مختلف آن از جمله ثبت سفارش، تخصیص ارز و… وجود دارد. البته باید توجه کرد که مراحل اولیه این فرآیندها در سامانه تیتک انجام می‌شود و بقیه مراحل عملا در وزارت صنعت، معدن، تجارت، ‌ بانک مرزی و گمرک انجام می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها