سامانه کوپن الکترونیکی آماده شد

0
714
سامانه کوپن الکترونیکی آماده شد

سامانه ای که از طریق آن کوپن الکترونیکی به شهروندان ارایه می شود از سوی بانک مرکزی آماده شده است.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، کوپن یا همان کالابرگ به منظور توزیع کالاهای اساسی در شرایط بحرانی کشور طراحی شده که مجلس شورای اسلامی طرح اجرای آن برای امسال را به تصویب رسانده است. اما این بار ارایه کوپن با سال های گذشته متفاوت شده و از طریق اینترنت و به صورت الکترونیکی این کالابرگ ها می تواند در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

بنابراین گزارش، به تازگی سامانه سهمیه‌بندی کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ با توجه به سیاست دولت برای تامین کالاهای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیک توسط بانک مرکزی با بهره‌گیری از کارت بانکی و کد ملی آماده شده است.

زیرساخت ایجاد شده توسط بانک مرکزی قابل استفاده برای سایر کالاهای اساسی نیز است.

این سامانه از سامانه‌های سبد کالا و مانا به صورت ترکیبی بهره می‌گیرد. همچنین سهمیه کالاهای اساسی از جمله گوشت بر اساس اعلام وزارت رفاه و سازمان هدفمندی برای سرپرستان خانوارها تعریف می‌شود.

فرآیند رفاهی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک، شرکت توسن و شرکت‌های پرداخت الکترونیک بازنویسی و با بهره‌گیری از زیرساخت ارزش افزوده سامانه شتاب (سامانه مانا) عملیاتی شد تا هر نوع سهمیه‌ای بر اساس کد ملی شهروندان کنترل شود.

از جمله مزیت های طرح سهمیه بندی با کارت بانکی می توان به از بین رفتن تقلب، شفافیت و سرعت در دریافت کالاهای اساسی توسط مردم و جلوگیری از ایجاد صفوف طولانی، ارائه قیمت‌های غیر منطقی، اجاره کارت ملی به منظور دریافت گوشت اشاره کرد.

اگرچه به صورت آزمایشی در استان‌های تهران و البرز اجرا خواهد شد که در همین راستا ۳ هزار نقطه اعلام شده برای فروش گوشت به عنوان اولین کالای سامانه سهمیه بندی کالاهای اساسی در نظر گرفته شده و تمامی کارتخوان‌های فعال در واحدهای عرضه کننده گوشت و کالاهای اساسی بروزرسانی شده است.هنوز از سوی دولت زمان دقیق اجرای این طرح اعلام نشده و دولت هیچ گونه جزئیاتی راجع به نحوه اجرا یا نهاد متولی کالابرگ الکترونیکی ارائه نداده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها