سری جدید کارت گرافیکهای انویدیا در رویداد Gamescom

0
432

کالاسودا – کارت گرافیک سری GTX 11 در طول رویداد Gamescom از جانب انویدیا رونمایی خواهد شد.

انویدیا اعلام کرده است که دعوتنامه هایی را برای خبرنگاران برای حضور در رویداد ویژه Gamescom خود که روز ۲۱ اگوست برگزار می‌شود، ارسال کرده است.

این بدین معنی است که شرکت احتمالا از سری جدید کارت گرافیک GTX 11 رونمایی خواهد کرد، زیرا در این بازه زمانی انویدیا لیست محصول دیگری برای شرکت در نمایشگاه Gamescom ندارد. اخیرا میکرون نیز به صورت رسمی تولید انبوه حافظه GDDR6 را آغاز کرده است که این کار چراغ سبزی به انویدیا برای حرکت رو به جلو در رونمایی از برنامه هایش است.

اما در پشت صحنه، تولیدکنندگان کارت های گرافیک سوم شخص، تراشه های Turing نسل بعدی انویدیا را تا اخر ماه اگوست یا اوایل ماه سپتامبر دریافت خواهند کرد. اما تاریخ عرضه ان برای تولیدکنندگانی که طی هفته های جاری پس از دریافت GPU های اولیه سری GTX11 آن را به بازار عرضه کرده اند مشخص نیست. اگر مشکلی مرتبط با معماری جدید انویدیا بروز پیدا کند، حجم عرضه به سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ موکول خواهد شد.

مشخصات دقیق این کارت گرافیک، در حال حاضر به صورت آنلاین در پایگاه داده سایت GPP Techpowerup نشان داده شده است. انویدیا طی سال های گذشته به صورت تدریجی اما ثابت، خط تولید خود را گسترش داده است.

 آخرین باری که یک خط تولید کارت گرافیک توسط این شرکت عرضه شد، سری پاسکال در سال ۲۰۱۶ بود که علیرغم مشکلاتی که در قیمت گذاری و عرضه در سال گذشته داشت، اما سری موفقی از نظر فروش بود. این پیشرفتها حرکتی رو به جلوست و نسل بعدی انویدیا در ماه آتی با نام GTX 1180 معرفی خواهد شد.

ما پیش از این نیز شاهد کارتهای گرافیک نسل ولتا بودیم ، اما مصرف کنندگان در حال حاضر به دنبال کارتی ارزان تر و با کارایی بیشتری هستند. ولتا هم مثل پاسکال در محاسبات اعشاری ۱۶ بیتی قدرت دو برابری دارد و به این ترتیب در اموری مثل یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی بسیار سریع است. در محاسبات اعشاری ۶۴ بیتی نیز قدرت پردازشی نصف حالت ۳۲ بیتی است چرا که ۲۶۸۸ هسته‌ ی CUDA برای محاسبات اعشاری ۶۴ بیتی موجود است.

انویدیا مدعی است که عملکرد حافظه با وجود بهینه‌ سازی‌ های انجام شده حدود ۵۰ درصد بهتر از نسل قبلی است و نه ۲۵ درصدی که روی کاغذ به آن می‌ رسیم. حافظه کش L2 برای هر گروه خروجی رندر از ۵۱۲ کیلوبایت به ۷۶۸ کیلوبایت رسیده که منطبق بر تخمین انویدیاست. اگرچه ممکن است سری GTX 1180 تحت نام Turing در هنگام عرضه قرار بگیرد، اما احتمالا قیمتی مقرون به صرفه خواهد داشت.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید