سعودی ها علیه اسنپ چت گارد گرفتند

0
509
سعودی ها علیه اسنپ چت گارد گرفتند|کالاسودا

سعودی ها علیه اسنپ چت گارد گرفتند|کالاسوداکالاسودا_ شرکت اسنپ در اقدامی تامل برانگیز با حذف شبکه خبری الجزیره (وابسته به دولت قطر) برگی جدید از تقابل دنیای مجازی را رقم زدند .

این روزها جنگ به شکل مرسوم دهه های گذشته چندان رایج نیست و کشورهای مختلف با کمک ابزارهای هوشمند و کجازی سعی در کنش و واکنش های سیاسی دارند .

بر همین اساس است که هر نوع تغییر و تحول در سرویس های اینترنتی و مجازی در حکم یک تیر از م.یدان پیکار سیاست در نظر گرفته می شود .

اکنون خبر حذف حساب کاربری الجزیره از شبکه اجتماعی اسنپ در حکم یکی از همین اقدامات عجیب و البته مهنم استراتژیک است . بر اساس خبرهای جدید دنیای فناوری ، شرکت اسنپ مالک شبکه اجتماعی اسنپ چت، حساب کاربری شبکه الجزیره قطر را حذف کرده است.

اما علت این موضوع چیست ؟ به محض انتشار خبر این حذف، بسیاری از تحلیلگران فضای رسانه و وابستگان دنیای فناوری سعودی ها را پشت پردهن این اقدام دانستند.

درواقع انان معتقدند این حذف نابهنگام بی ارتباط با  درگیری های اخیر بین قطر و عربستان سعودی نیست. گرچه اسنپ در این خصوص هیچ نوع اطلاعات روشنی ارائه نکرده و تنها اظهار داشته؛ « علت این کار تبعیت از قوانین محلی کشورهایی است، که در آنها فعالیت عملیاتی می کنیم .درواقع  این حذف تنها  به کشور عربستان سعودی مرتبط است تا محتوای رسانه های قطری در این کشور در دسترس نباشند.»

اما چرا این موضوع به لحاظ استراتژیک و دیپلماسی تا بدین حد حائز اهمیت است ؟مقامات سیاسی عربستان سعودی از چندی قبل به اسنپ اعلام کرده بودند که کانال Discover Publisher در اسنپ چت متعلق به شبکه الجزیره قوانین محلی عربستان سعودی را نقض می‌کند.

بنابراین شواه نشان می دهد؛ مقامات سعودی در ماه های اخیر تلاش های مختلفی داشتند تا فعالیت رسانه های قطری در فضای مجازی را محدود یا مسدود کنند.

طی ماه های اخیر ، عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند و یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم کردند. دو مورد از تقاضاهای این چهار کشور تعطیلی تلویزیون الجزیره و کاهش روابط با ایران بود. قطر این اتهامات را رد کرده و می گوید هدف از این اقدامات تضعیف حاکمیت ملی این کشور است.

اکنون باید دید واکنش مقامات قطری نسبت به اقدام اسنپ و پشت پرده های عربستان چه خواهد بود .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها