روش هایی برای سفارشی کردن منوی استارت ویندوز 10 – بخش اول

0
440
روش هایی برای سفارشی کردن منوی استارت ویندوز 10 – بخش اول

منوی استارت ویندوز 10 بیش از هر ویندوز دیگری قابل تنظیم تر است و می توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. در زیر راهکارهایی برای سفارشی کردن منوی استارت دیده می شود.

سازماندهی، ویرایش، حذف یا اضافه کردن موارد جدید به لیست برنامه ها

شما می توانید به راحتی ساختار پوشه منو در هارد دیسک را برای ویرایش، تنظیم مجدد و یا حتی اضافه کردن آیتم های جدید تغییر دهید. همچنین این امکان وجود دارد که بتوانید میانبرهای جدیدی که ایجاد می کنید را جستجو کنید. تمام این کارها را می توانید با کشیدن آیتم ها به صورت جداگانه یا داخل منوی استارت انجام دهید. مرتب سازی مجدد از طریق File Explorer در این حالت نیز بسیار سریع است و می توانید تغییرات خود را به صورت دسته بندی نیز اعمال کنید.

شایان ذکر است که پوشه منوی استارت، اپلیکیشن های جهانی کلی که پیش از این نصب شده اند را نشان نمی دهد. بنابراین شما باید با برنامه هایی که از منوی خود استفاده می کنند سروکله بزنید. در اکثر موارد، می توانید  هر برنامه ای به جز  برنامه های داخلی را باکلیک راست کردن روی آنها درم منوی استارت و زدن uninstall حذف کنید، بدون اینکه نیاز باشد به بخش کنترل پانل بروید.منوی استارت ویندوز 10 بیش از هر ویندوز دیگری قابل تنظیم تر است و می توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید

تغییر اندازه منوی استارت

با استفاده از موس خود می توانید لبه های بالا یا راست منو را بکشید و اندازه منوی استارت خود را تغییر دهید. تغییر اندازه عمودی همانطور که انتظار می رود نیز کار می کند. هنگامی که شما اندازه منوی را به صورت افقی تغییر می دهید می توانید منوی شروغ را با اضافه کردن ستون کاملی از مجموعه آیکون ها از یک به چهار ستون افزایش دهید. متاسفانه با اضافه کردن منو به سمت بالا و حالت عمودی، تنها یک ردیف برای اضافه کردن برنامه ها اضافه می شود.

شما همچنین می توانید در ویندوز 10 خود تنظیم کنید که چند کاشی (Tile) اضافی در هر ستون تنظیم شود. برای این کار کافی است مسیر زیر را طی کنید. به بخش Setting رفته، Personalization را زده و وارد Start شوید. اکنون می توانید گزینه Show more tiles in Start را فعال کنید. با زدن این گزینه شما می توانید ستون آیتم های بیشتری با گسترش عرض آنها ببینید.  به یاد داشته باشید که اگر گزینه Show more tiles را فعال کنید، هنوز هم می توانید منوی استارت را به صورت افقی تغییر دهید، اما فقط به صورت سه ستون از گروه های آیکون به جای چهار عدد.

پین کردن یا سنجاق کردن آیتم ها

شما می توانید با کلیک راست کردن روی هر یک از آیتم ها و کشیدن کاشی ها آن را به راحتی پین کنید و برای Unpin کردن نیز گزینه Unpin from Start را بزنید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها