نوکیا مشکل سنسور اثر انگشت گوشی نوکیا 9 را برطرف می کند

0
831
نوکیا مشکل سنسور اثر انگشت گوشی نوکیا 9 را برطرف می کند

برخی از کاربران نوکیا 9 یک نقص امنیتی جدی در سنسور اثر انگشت داخل صفحه نمایش در دستگاه های خود گزارش داده اند.

بسیاری از کاربران در ابتدای رونمایی و عرضه درباره دقت سنسور دستگاه شکایت داشتند. HMD Global در هفته گذشته یک نرم افزار به روز رسانی ارائه کرد که قرار بود دقت آن را بهبود بخشد. با این وجود، یک نقص امنیتی در چند دستگاه شناسایی شده است که به موجب آن حتی اثر انگشت ثبت نشده هم قادر به تطابق مثبت و دسترسی به دستگاه بوده است.

ویدئوهایی که این مشکل را مسخره کردند

این مشکل به حدی جدی بود که ویدئوهای ارسالی در توییتر نشان می داد که دستگاه های نوکیا 9 حتی با یک بسته آدامس نیز باز می شدند! تیم های مختلفی این باگ را مسخره کردند و با اشیای مختلفی ناحیه حسگر اثرانگشت را باز کردند. دستگاه ویبره می شد و سپس قفلش باز می شود و به این ترتیب هر فردی اجازه دسترسی نامحدود به محتویات داخل آن را داشت.

علت به وجود آمدن این مسئله چه بود؟

HMD global همان زمان پاسخ داد که در حال بررسی این موضوع است و در خصوص برطرف کردنش تحقیق می کند. جوهو ساروایکس، مدیر ارشد محصول نوکیا نیز در این مورد گفت که این شرکت نتوانسته این مشکل را در گوشی های خود ببیند، اما تیمی از شرکت برای بررسی مشکل گوشی اشخاص به مشکل خورده را بررسی می کنند. طبق بررسی های نوکیا این مشکل احتمالا به‌دلیل اعمال تغییرات کوچک در الگوریتم تشخیص اثر انگشت است و اکنون در مواجهه با شرایط خاص با دقت پایین تری اسکن را انجام می‌ دهد.برخی از کاربران نوکیا 9 یک نقص امنیتی جدی در سنسور اثر انگشت داخل صفحه نمایش در دستگاه های خود گزارش داده اند.

عملکرد کلی ضعیف سنسور اثر انگشت نوکیا 9

از همان ابتدای رونمایی که عملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت سرو صدا کرده  و اکنون این مشکل موجب شد که شرکت HMD به فکر بیفتد و به روز رسانی ای را ارائه کند. بعضی از کاربران اکنون این به ‌روز رسانی را نصب کرده ‌اند ؛ اما همانطور که مشخص است اکنون برای امنیت سنسور اثر انگشت مشکل ایجاد کرده است.

  نوکیا طی بیانیه ای اعلام کرد که «ما در حال عرضه یک به‌ روز رسانی نرم‌افزاری برای نوکیا 9 هستیم. لطفا برای تجربه بهتر، اثر انگشت خود را دوباره ثبت کنید. اگرچه این به‌ روز رسانی برای شما نمایان شده، اما اکنون در اکثر مارکت ‌های آنلاین نیز در ‌دسترس است.»

گوشی نوکیا 9 که به تازگی معرفی شده است دارای مشخصاتی چون دوربین 5 لنزی، 6 گیگابایت رم و حافظه 128 گیگابایتی است و ا از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند. جالب است بدانید که این گوشی پرچمدار نوکیا از استاندارد IP67 بهره می برد و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این گوشی هوشمند از حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش برخوردار است که اکنون نوکیا به روز رسانی ای برای حل مشکلات این حسگر ارائه کرده است.عملکرد کلی ضعیف سنسور اثر انگشت نوکیا 9

سنسور اثر انگشت گوشی نوکیا 9 از کدام مدل است؟

گوشی نوکیا 9 نیز از سنسور نوری برای حسگر اثر انگشت خود بهره مند شده، که بعد از اینکه در دسترس کاربران قرار گرفت مشکلاتی برای این قابلیت پر کاربرد به وجود آمد و حال HMD Global در بیانیه ای رسمی اعلام کرده که با انتشار به روز رسانی جدید  برای این گوشی هوشمند، مشکلی برای سنسور اثر انگشت آن به وجود آمده بود را به طور کامل برطرف کرده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها