سیستم تشخیص چهره در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

0
624

NEC اعلام کرده که قرار است از سیستم تشخیص چهره در مسابقات المپیک و پارالمپیک در توکیو استفاده کنند.این سیستم می تواند بالای ۳۰۰ هزار نفر را در بازی ها اعم از ورزشکاران ، داوطلبان ، رسانه ها و کارمندان را شناسایی کند.این موضوع قرار است برای اولین بار در این بازی ها اجرایی شود.

این سیستم بر پایه یک موتور هوش مصنوعی به نام NeoFace ساخته شده است که می تواند بر اساس اطلاعات وارد شده افراد را شناسایی کند.در المپیک ۲۰۲۰ قرار است که افراد کارت های شناسایی نیز علاوه بر این سیستم تشخیص چهره به همراه داشته باشند.این شرکت همچنین اعلام کرده است که سیستم تشخیص چهره آنها جز بهترین ها در این زمینه می باشد.

توکیو ۲۰۲۰ احتمالا جز حساس ترین مسابقات قرن باشد

توکیو ۲۰۲۰ دارای چالش های امنیتی مخصوص می باشد و قرار است که شناسایی افراد در سریع ترین زمان ممکن صورت بگیرد.برخلاف مسابقات المپیک قبلی توکیو ۲۰۲۰ تنها در یک فضای مخصوص برگزار نمی شود و فضاهای مختلفی برای برگزاری این رقابت ها درنظر گرفته شده است. به همین خاطر افراد در این مسابقات در هر مرحله باید خود را معرفی کنند.

NEC و همکارانش هدف را این قرار دادند که بتوانند با این سیستم تشخیص چهره سرعت شناسایی را افزایش و همچنین خطرات موجود در این زمینه را نیز کاهش دهند.در مورد آب و هوا هم باید این را بگوییم که قرار شده این مسابقات در تاریخ ۲۴ جولای آغاز شود و همانطور که ما می دانیم ژاپن در این زمان ها خیلی گرم می باشد. با این اوصاف شاهد گرم ترین المپیک تاریخ خواهیم بود.

این شرکت همچنین امروز در توکیو این موضوع را توضیح داد که هیچ فردی با کارت شناسایی فرد دیگر نمی تواند از این دروازه ها عبور کند. این سیستم همچنین می تواند هر فردی را با هر میزان قدی شناسایی کند.سیستم کارکرد این دستگاه ها نیز سعی شده در سریع ترین حالت خود باشد تا پروسه انجام شناسایی زودتر تمام شود.

شرکت NEC اعلام کرده است که اگر این سیستم در این مسابقات با موفقیت امتحان خود را پشت سر بگذارید می تواند به صورت جهانی به فروش برسد و در نقاط مختلف جهان مورد استفاده عموم قرار گیرد.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود را راجع به این دستگاه های هوشمند ما با در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها