بررسی بهترین ویژگی های سیستم عامل iOS13

0
328
بررسی بهترین ویژگی های سیستم عامل iOS13

سیستم عامل iOS13 به زودی در اختیار کاربران قرار می گیرد و کمپانی اپل در حال اجرای مراحل نهایی قبل از انتشار این به روز رسانی است. این سیستم عامل با قابلیت هایی مانند حالت تاریک، پیشرفت در بخش برنامه ها، کنترل بهتر حریم خصوصی و موارد دیگر همراه است.

بر اساس اخبار منتشر شده در رونمایی محصولات اپل اعلام شد که به روز رسانی iOS13 از تاریخ 19 سپتامبر در اختیار قرار می گیرد و این کمپانی در روز 30 سپتامبر به روز رسانی 13.1 را در اختیار کاربران و طرفداران خود قرار می دهد. در نظر داشته باشید که برای اولین بار کمپانی اپل سیستم عامل خود را به دو قسمت تقسیم کرده است و شاهد iOS13 برای گوشی های آیفون و همچنین iPadOS 13 برای iPad هستیم.

کمپانی اپل قرار است این به روز رسانی را برای گوشی های آیفون 6 اس و جدیدتر در اختیار کاربران قرار دهد. برای به روز رسانی گوشی های خود باید به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و وارد بخش به روز رسانی نرم افزار شوید و گوشی هوشمند خود را آپدیت کنید. در نظر داشته باشید که نصب این به روز رسانی ها از طریق گوشی موبایل اطلاعات شما را از بین نمی برد.

سیستم عامل iOS13 به زودی در اختیار کاربران قرار می گیرد

قابلیت Dark Mode در iOS13

این ویژگی را باید یکی از برترین های iOS13 دانست. در این به روز رسانی حالت تاریک و گسترده ای به وجودمی آید و متن ها سفید با پس زمینه سیاه در اختیار شما قرار می گیرد و به نوعی جای رنگ سفید و سیاه تغییر می کند.

دارک مود این به روز رسانی بسیار مورد توجه است و در بیشتر نرم افزار ها پشتیبانی می شود. در گوشی های آیفون که از پنل صفحه نمایش اولد مانند آیفون ایکس اس مکس، ایکس اس و آیفون ایکس بهره می برد این حالت بسیار جالب خواهد بود زیرا پیکسل های سیاه روشن نمی شوند و می توان در مصرف باتری گوشی نیز شاهد صرفه جویی باشیم.

قابلیت Dark Mode در iOS13

برای فعال کردن این قابلیت می تواند از بخش Control Center استفاده کنید و روی اسلایدر روشنایی ضربه بزنید و آن را نگه دارید حال باید دکمه ی Dark Mode را انتخاب کنید.

همچنین شما می توانید به بخش Settings > Display and Brightness > Schedule رفته و گزینه مورد نظر را فعال کنید. در نظر داشته باشید که این حالت را می توانید بر اساس غروب آفتاب زمان بندی کنید و در هنگام غروب آفتاب این حالت به صورت پیش فرض فعال شود.

درست مانند سیستم عامل macOS Mojave سوییچ کردن از حالت تاریک به برنامه ها و وب سایت ها گسترش پیدا می کند و اگر برنامه یا وب سایتی از این ویژگی بهره مند باشد به طور خودکار از این ویژگی پشتیبانی می کند.

به بخش Settings > Display and Brightness > Schedule رفته

تب جدید تصاویر

اپل با سازماندهی تصاویر در سال ها، ماه ها و روزها مرور تصاویر را بسیار ساده تر کرده است، هنگامی که برنامه Photos را در iOS 13 باز می کنید، یک برگه جدید در نوار پایین مشاهده می کنید و با ضربه زدن روی آن 4 بخش قابل مشاهده است که شامل سال، ماه، روز و همه تصاویر است.

اپل به طور هوشمنداته بهترین تصاویر را از کتاب خانه شما انتخاب می کند و همزمان با مرر آن بخشی از فیلم ها و تصاویر لایور نیز پخش می شود.

بخش سال بهترین تصاویر شما را از روز معین در تمام سال های گذشته در اختیار شما قرار می دهد و آن را به گزینه ساده تری برای Timehop تبدیل می کند.

تب جدید تصاویر

ویرایش گر جدید عکس و فیلم

زمانی که در حال مشاهده عکس یا ویدئوی هستید می توانید به منوی ویرایش رفته و به سادگی آن را ادیت کنید. ویرایشگر عکس دارای رابط کاربری بسیار ساده ای مانند اینستاگرام است. در پایین تصاویر ابزار های ویرایش را مشاهده می کنید که می توانید آن ها را انتخاب کرده و تغییراتی در تصاویر خود ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که این به روز رسانی ابزار های مختلفی برای ویرایش را در اختیار شما قرار می دهد.

در بخش ویدئو نیز تغییرات جالب توجهی وجود دارد و شما می توانید به سرعت نسبت ابعاد، بریدن یا چرخش فیلم را تغییر دهید. ویرایشگر ویدئوی دارای تنظیمات خاص است که به شما این امکان را می دهد تا میزان نور را افزایش داده و فیلترهایی رو روی ویدئو های خود اعمال کنید. در روز هایی که نرم افزار های ویرایش عکس و فیلم با مشکلات متعددی رو به رو هستند استفاده از ویرایشگر پیشفرض گوشی هوشمند می توانند جذاب باشد.

ویرایش گر جدید عکس و فیلم

دانلود فایل ها در مرورگر سافاری

در به روز رسانی 13 ام سیسم عامل اپل شما می توانید در مرورگر سافاری فایل ها را دانلود کنید و نیاز به نرم افزار هایی دیگر ندارید. از این رو تنها کافیست فایل مورد نظر خود را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید و در میان گزینه هایی که در اختیار شما قرار می گیرد گزینه دانلود را انتخاب کنید. امکان ردیابی فایل ها و اجرای آن ها نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

به طور پیش فرض فایل های دانلود شده در آیکلود ذخیره می شوند اما می توانید وارد بخش تنظیمات مرورگر سافاری شوید و در بخش دانلود ها گزینه آیفون من را انتخاب کرده و فایل های دانلود شده را در حافظه داخلی گوشی هوشمند خود ذخیره سازی کنید.

دانلود فایل ها در مرورگر سافاری

استیکرهای مموجی

سیستم عامل iOS13 به طور خودکار یک بسته استیکر برای هر شخصیت مموجی ایجاد می کند، به طور کلی این ها نسخه اپل استیکر های بیتموجی هستند. شما می توانید استیکرها را در برنامه Memoji Stickers در Messages app مشاهده کنید.

استیکرهای Memoji و Animoji در منوی اموجی کیبورد در دسترس هستند و شما نیازی به استفاده از نرم افزار خاصی ندارید. به عنوان مثال واتس آپ از استیکر های مموجی پشتیبانی می کند و نرم افزار هایی که از این ویژگی بهره نمی برند نیز به عنوان استیکر در اختیار آن ها قرار می گیرد.

استیکرهای مموجی

برنامه نقشه بهبود پیدا می کند

نرم افزار Maps در این به روز رسانی پیشرفت های بسیار خوبی داشته است. به لطف پروژه جدید اپل داده های نقشه ها بسیار بهتر شده است. اپل در واقع با پیشرفت پروژه نقشه برداری خود قصد دارد مناطق بیشتری را در سراسر جهان پوشش داده و پیشرفت دهد.

برنامه Maps اکنون دارای یک بخش مورد علاقه های شما است که می توانید مکانی برای دسترسی سریع را هایلایت کنید و همچنین می توانید از محیط هایی که قصد بازدید دارید یک مجموعه درست کرده و از آن ها استفاده کنید. برنامه مپس ویژگی مانند Street View گوگل پلاس را با نام Look Around در اختیار شما قرار می دهد و زمانی که در یک مکان قرار دارید که پشتیبانی می شود می توانید روی نماد دوربین شکاری ضربه بزنید تا به حالت immersive بروید. حال می توانید با حرکت و کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش از این ویژگی کاربردی استفاده کنید.

برنامه نقشه بهبود پیدا می کند

برنامه کاملا به روز شده Reminders در به روز رسانی سیستم عامل iOS

برنامه Reminders در iOS 13 از طراحی مجدد بسیار جالبی بهره می برد. پس از اجرای برنامه می توانید از لیست های هوشمند موجود در داشبورد بهره ببرید که هر کدام از آن ها می توانند وظایف و زیرگروه هایی با قابلیت پیوست مدیا را در اختیارتان قرار دهد.

یکی از بهترین ویژگی های برنامه جدید شده Reminders تاریخ پیشنهادی است که در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید از آن استفاده کنید. این ویژگی شبیه به Todoist و TickTick است و از زبان طبیعی پشتیبانی می کند.

برنامه کاملا به روز شده Reminders در به روز رسانی سیستم عامل iOS

این موضوع باعث می شود یادآوری ها با تاریخ و زمان بسیار ساده تر شود، شما می توانید چیزی مانند قرار ملاقات پزشک فردا ساعت 5 بعد از ظهر را  تایپ کنید و تاریخ فردا و ساعت 5 بعد از ظهر به عنوان تاریخ پیشنهادی در اختیار شما خواهد بود و می توانید روی آن ضربه زده و آن را انتخاب کنید.

برنامه کاملا به روز شده Reminders در به روز رسانی سیستم عامل iOS

اشتراک گذاری صوتی برای AirPods

اگر شما و دوستتان دارای یک هدفون AirPods یا PowerBeats Pro هستید می توانید آن ها را به یک گوشی آیفون متصل کرده و صدا را از هر دو دستگاه به اشتراک بگذارید. اگر هر دوی شما جدیدترین آیفون را دارید می توانید با کنار هم قرار دادن آن ها به پنجره ای برای اشتراک گذاری صوتی دست پیدا کنید.

شما همچنین می توانید به صورت دستی ایرپاد دیگری را به گوشی خود متصل کنید. دکمه ای که در قاب ایرپاد شما قرار دارد را فشار داده و نگه دارید و سپس گزینه Connect روی گوشی خود را انتخاب کنید. پس از متصل شدن ایرپادز شما در فهرست AirPlay نمایش داده می شود. فقط برای اشتراک گذاری صوتی دومین pair را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری صوتی برای AirPods

قابلیت Silence Unknown Callers در iOS13

نام این ویژگی به طور کامل ویژگی آن را در اختیار شما قرار می دهد. پس از فعال کردن این ویژگی به طور خودکار تماس های مربوط به هر شما که در لیست مخاطبین شما قرار ندارد سایلنت می شود. این قابلیت می تواند یک روش بسیار عالی برای متوقف کردن اسپم ها و روبات ها در گوشی های آیفون قلمداد شود.

قابلیت Silence Unknown Callers در iOS13

ژست های جدید حرکتی برای ویرایش متن

در به روز رسانی جدید آیفون ویرایش متن ها بسیار ساده تر شده است. اولین را برای ویرایش اینگونه است که روی بخش مورد نظر مکان نما را نگه دارید و متن مورد نظر را انتخاب کرده و سپس آن را به محل مورد نیاز بکشید.

روش دیگری که در اختیار شما قرار می گیرد اینگونه است که پس از انتخاب متن می توانید با سه انگشت روی آن ضربه بزنید و آن را کپی کنید. قابلیت دیگری که در اختیار شما قرار می گیرد اینگونه است که اگر سه انگشت خود را به سمت راست بکشید Redo است و Undo نیز همین روش به سمت چپ خواهد بود.

اگر طرفدار این ژست ها نیستید با سه انگشت روی صفحه نمایش ضربه بزنید و آن را نگه دارید تا نوار قالب بندی جدیدی که حاوی کلیدهای میان بر برای cut, copy, paste, undo و redo است برای شما ظاهر شود.

ژست های جدید حرکتی برای ویرایش متن

iOS13 ده ها ویژگی دیگر را در اختیار شما قرار می دهد که در این میان برخی از آن ها مدت ها بود مورد انتقاد قرار می گرفت. یکی از این موارد را می توان تغییر نمایش ولوم صدا روی صفحه نمایش دانست که در سیستم عامل های قبلی مورد انتقاد قرار می گرفت و حضور آن را وسط صفحه نمایش آزار دهنده بود حال در رابط کاربری جدیدی که در اختیار شما قرار می گیرد شرایط خوبی ایجاد شده و سطح ولوم به شکل کپسول در گوشه نمایش داده می شود.

ویژگی دیگری که در اختیار شما قرار دارد را باید شارژ باتری هوشمند دانست. در بخش تنظیمات قسمت Battery وارد گزینه Battery Health شوید و گزینه Optimized Battery Charging را فعال کنید. این ویژگی برای افزایش عمر باتری گوشی شما بسیار کاربردی خواهد بود.

از این رو پس از به روز رسانی جدید آیفون گوشی هوشمند شما الگوی شارژ دستگاه شما را یاد می گیرد و تنها 80 درصد گوشی شما شارژ می شود و زمانی که نزدیک بیدار شدن شما از خواب یا زمانی رسیده که قصد داریم گوشی خود را از شارژ خارج کنید به 100 درصد می رساند.

در بخش تنظیمات قسمت Battery وارد گزینه Battery Health شوید

یکی دیگر از محدودیت های آیفون را باید در بخش دانلود نرم افزار ها در اپ استور از طریق داده های همراه دانست، در نظر داشته باشید زمانی که قصد دارید نرم افزاری را دانلود کنید که حجم بالاتر از 200 مگابایت دارد پنجره ای باز می شود و از شما سوال می پرسد که آیا قصد دارید این نرم افزار را دانلود کنید یا خیر.

البته این سیستم عامل روشی را در اختیار شما قرار می دهد که دیگر سوالی از شما بابت این موضوع پرسیده نمی شود و برای غیر فعال کردن این سوال باید مسیر Settings > iTunes & App Store > App Downloads > Always Allow را طی کرده و گزینه مورد نظر را فعال کنید.

باید مسیر Settings > iTunes & App Store > App Downloads > Always Allow

آخرین موضوعی که قصد داریم آن را بررسی کنیم در مورد Gesture Typing است که شما می توانید با استفاده از این قابلیت با استفاده از کشیدن انگشتتان روی حروف متن مورد نظر خود را تایپ کنید. برای غیر فعال کردن این ویژگی باید مسیر Settings > General > Keyboard را طی کرده و گزینه Slide to type را غیر فعال کنید.

Settings > General > Keyboard را طی کرده و گزینه Slide to type را غیر فعال کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها