سیگار الکترونیکی نکشید

0
886

سیگار الکترونیکی که بدون نیکوتین است و برای ترک سیگار اختراع شده هم برای بدن ضرر دارد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سیگار الکترونیکی که جایگزین سیگار شده برای بدن ضرر دارد و گفته شده که در نخستین بار منجر به ایجاد تغییراتی در رگ‌های خونی افراد می‌شود.

تغییرات مشاهده شده در ۳۱ نفری که هرگز سابقه استعمال دخانیات و سیگارهای الکترونیکی را نداشته‌اند، نشان‌دهنده همان روندی است که در آغاز گام‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی از جمله تصلب شرائین رخ می‌دهد.

این مطالعه آخرین تحقیقاتی است که درباره تاثیرات سیگارهای الکترونیکی بر  قلب، رگ‌های خونی، ریه‌ها و مغز صورت گرفته است اما متخصصان می‌گویند این تحقیقات در مراحل اولیه خود است که اغلب در آزمایشگاه یا روی حیوانات انجام می‌شود.

این در حالی است که استفاده از سیگارهای الکترونیکی رو به افزایش است و در همین حال داده‌هایی مبنی بر مضر بودن آن‌ها نیز رو به رشد است. یافته‌های علمی حاکی از آن است که سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگارهای عادی علاوه بر آسیب‌رسانی از طریق نیکوتین، مواد افزودنی دارند که منبعی بالقوه مضر برای سلامت عروق محسوب می‌شوند.

سیگار الکترونیکی چیست؟

سیگار برقی یا سیگار الکترونیکی وسیله‌ای است الکترونیکی که استعمال دخانیات را شبیه‌سازی می‌کند. این کار توسط تولید بخارات خاصی که بو، طعم، مزه و احساس کشیدن سیگار واقعی را به مصرف‌کننده بدهد اما زیانهای سیگار واقعی را نداشته یا این زیانها به حداقل برسد، در این گونه سیگارها انجام می‌شود. در مورد مضرات احتمالی استفاده از سیگارهای الکترونیکی نمی‌توان با اطمینان نظر داد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها