چطور مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ را برطرف کنیم؟

0
326
چطور مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ را برطرف کنیم؟

شارژ نشدن باتری لپ تاپ دلایل بسیاری می تواند داشته باشد و شما می توانید با استفاده از روش های مختلفی مشکل موجود را شناسایی و برطرف کنید. در این بخش قصد داریم به بررسی و رفع این مشکلات بپردازیم.

اگر شارژر لپ تاپ خود را به سیستمتان متصل کرده اید اما هیچ علامت مثبتی مبنی بر شارژ باتری وجود ندارد یا پیام Plugged in, not charging را مشاهده می کنید قصد داریم به برطرف کردن این مشکل بپردازیم. در نظر داشته باشید که برای برطرف کردن این مشکل راه حل واحدی وجود ندارد و باید تمام موارد مورد بررسی قرار گیرد، ممکن است مشکل از باتری، شارژر، درگاه شارژ و.. باشد.برای رفع مشکل حذف آیکون باتری در ویندوز در این بخش کلیک کنید.

تمام اتصال های شارژر را برای حل مشکل شارژ نشدن باتری امتحان کنید

در گام اول اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی وصل شده است و اتصال در پورت صحیح لپ تاپ قرار گرفته و هیچ مشکلی اتصال را قطع نمی کند.

بیشتر لپ تاپ های جدید از طریق پورت USB شارژ می شوند و می توانید از پورت تایپ C سیستم خود برای شارژ کردن استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که پریز برقی که استفاده می کنید سالم است و اگر دکمه روشن یا خاموش روی شارژر شما وجود دارد از روشن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

تمام اتصال های شارژر را برای حل مشکل شارژ نشدن باتری امتحان کنید

وضعیت شارژر لپ تاپ را در هنگام شارژ نشدن باتری آزمایش کنید

اگر تمام اتصال ها را امتحان کردید و آن ها مشکلی نداشتند، بهتر است شارژر لپ تاپ خود را امتحان کنید و اگر خرابی آشکاری وجود دارد آن را پیدا کنید. در گام نخست بهتر است که به دنبال تغییر رنگ سیم ها باشید و اگر تغییری در رنگ سیم ها وجود دارد این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است قسمتی از کابل سوخته شده باشد. در این صورت نیاز به یک شارژر جدید دارید.

اگر شارژر اصلی دستگاه شما در بازار موجود نیست بهتر است شارژر های موجود را بررسی کنید و شارژر مورد نیاز خود را بر اساس ولتاژ مورد نیاز سیستم انتخاب کنید. در بازار بسیاری از برندهای مانند دل و اچ پی اگر شارژر های اصلی آن ها مورد استفاده قرار نگیرند دستگاه شما را شارژ نمی کند. در مورد شارژرهای USB-C نیز همین اتفاق می افتد.

وضعیت شارژر لپ تاپ را در هنگام شارژ نشدن باتری آزمایش کنید

باتری لپ تاپ خود را از دستگاه خارج کرده و به دنبال دلیلی برای شارژ نشدن آن باشید

در صورت امکان باتری را برداشته و سپس شارژر لپ تاپ خود را به دستگاه وصل کنید تا ببینید دستگاه روشن می شود یا خیر. در صورتی که لپ تاپ روشن شد بدون شک ایراد را از باتری خود می دانید، با این وجود ممکن است مشکل موجود نرم افزاری باشد که قابل برطرف کردن است. اگر مشکل سخت افزاری بود به احتمال زیاد نیاز دارید تا آن قطعه را تعویض کنید.

اگر لپ تاپ شما هنگام استفاده بسیار داغ می شود ممکن است به طور خودکار خاموش شود تا از اجزای داخلی آن در برابر گرمی زیاد محافظت شود، این اتفاق می تواند منجر به مشکللای از جمله شارژ نشدن باتری شود. اطمینان حاصل کنید که فن های سیستم شما سالم هستند.

باتری لپ تاپ خود را از دستگاه خارج کرده و به دنبال دلیلی برای شارژ نشدن آن باشید

تنظیمات پاور ویندوز ممکن است باعث شارژ نشدن باتری لپ تاپ شود

وارد بخش کنترل پنل شوید و به بخش Power Options بروید.

در این بخش تنظیمات مختلفی وجود دارد، نگاهی گذرا به آن بیاندازید و اطمینان حاصل کنید همه چیز عادی است و مورد خاصی وجود ندارد که باعث می شود در صورت افت درصد باتری شما به درصد خاصب لپ تاپ خاموش شود.

تنظیمات پاور ویندوز ممکن است باعث شارژ نشدن باتری لپ تاپ شود

برای حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ درایور ها را به روز رسانی کنید

برای حل این مشکل وارد بخش Device Manager شوید و در پایین Batteries تعدادی ورودی را مشاهده خواهید کرد

به طور کلی در این بخش سه گزینه وجود دارد.باتری، شارژر و همچنین  Microsoft ACPI Compliant Control Method Battery. روی تمام ورودی ها کلیک راست کنید و در بخش Properties آن را به روز رسانی کنید. پس از به روز رسانی این بخش سیستم خود را به روز رسانی کرده و سیستم خود را به روز رسانی کنید.

اگر مشکل شما با موارد یاد شده برطرف نشد می توانید با واحد پشتیبانی و خدمات شرکت سازنده لپ تاپ خود تماس بگیرید و آن ها را از بروز این مشکل مطلع سازید، در صورتی که مورد خاصی وجود داشته باشد آن ها شما را راهنمایی می کنند تا مشکلات شما در این زمینه برطرف شود.

برای حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ درایور ها را به روز رسانی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها