آموزش شخصی سازی نوارابزار Safari در مک

0
116
آموزش شخصی سازی نوارابزار Safari در مک

مرورگر Safari در مک دارای رابط کاربری بسیار ساده و مینیمال است. با وجود اینکه در این مرورگر فضای زیادی برای شخصی سازی وجود ندارد می توانید قابلیت های روی نوارابزار را متناسب با سبک نیاز خود تغییر دهید. در این بخش قصد داریم به آموزش شخصی سازی نوارابزار Safari بپردازیم.

چرا باید نوار ابزار سافاری را شخصی سازی کنیم؟

به طور پیش فرض نوار ابزار سافاری تمام افزونه های پیش فرض را به همراه بخش URL و همچنین گزینه های ناوبری برای شما نمایش داده می شود. با این وجود در نظر داشته باشید که اگر برنامه های افزودنی زیادی دارید ممکن است قصد داشته باشید مقداری از نوار ابزار خود را پنهان کنید. اگر قصد دارید جلوه ی بهتری نوار ابزار مرورگر شما پیدا کند می توانید سایدبار و همچنین گزینه اشتراک گذاری را غیر فعال کنید.

وقتی می خواهید نوار ابزار سافاری را شخصی سازی کنید قابلیت های جدیدی را پیدا می کنید که می توانید آن ها را به نوار ابزار مرورگر خود اضافه کنید و در این میان می توان به سایت های برتر، صفحه اصلی، هیستوری، بوک مارک ها … اشاره کرد.به این موضوع توجه کنید که برای یک کاربر حرفه ای که علاقه ای ندارد از میان برهای صفحه کلید استفاده کند، دسترسی سریع به قابلیت هایی مانند بوک مارک ها و تاریخچه می تواند بسیار کاربردی محسوب شود. همچنین اگر یک توسعه دهنده وب محسوب می شوید همین رویه برای ابزار Web Inspector نیز وجود دارد.

چرا باید نوار ابزار سافاری را شخصی سازی کنیم؟

شخصی سازی مرورگر مک

در قسمت بالای منوی customization لیستی از تمام قابلیت های موجود را مشاهده خواهید کرد. در این بخش قابلیت های جدید مانند History یا Bookmarks را پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید یکی از این گزینه ها را به نوار ابزار اضافه کنید ، بر روی دکمه کلیک کرده و آن را به نوار ابزار بکشید.همچنین اگر قصد دارید یک گزینه را از نوار ابزار مرورگر خود خارج کنید روی نماد آن در بخش نوار ابزار کلیک کرده و آن را به سمت بیرون تولبار بکشانید.

قابلیت دیگری که در این بخش در اختیار شما قرار می گیرد این است که می توانید قابلیت های بیشتری را در نوار ابزار مرورگر خود قرار دهید برای این موضوع باید در ردیف آخر قابلیت ها و در سمت راست گزینه Flexible space را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.همچنین اگر قصد دارید فضای خالی که در نوار ابزار مرورگر شما قرار دارد را حذف کنید می توانید روی آن کلیک کرده و آن را به سمت بیرون بکشانید.

حال با استفاده از موارد یاد شده می توانید مرورگر خود را شخصی سازی کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری به فعالیت های روزانه خود بپردازید.در این میان توجه داشته باشید که این قابلیت همواره در اختیار شما قرار می گیرد و هیچ محدودیتی در این زمینه برای شخصی سازی مرورگر سافاری وجود ندارد.از این رو اگر افزونه های جدیدی برای مرورگر خود نصب کردید می توانید با استفاده از روش های یاد شده به سرعت آن را به نوار ابزار سافاری دستگاه خود انتقال دهید.

شخصی سازی مرورگر مک

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها