شرکت مایکروسافت ماوس معروف خود را با طراحی جدید معرفی کرد

0
262

شرکت مایکروسافت در تاریخ 28 می اعلام کرد که ماوس محبوب دهه نود خود را با طراحی جدید می سازد. این ماوس جدید که Pro IntelliMouse نام دارد، بازسازی شده مدل سال 1996 آن است. به گفته شرکت مایکروسافت هدف بازار این ماوس گیمیرها هستند.

ماوس های سری IntelliMouse اولین بار در سال 1996 معرفی شدند. این ماوس از Microsoft Mouse 2.0 که در سال 1993 معرفی شده بود الهام گرفته است. ماوس های سری IntelliMouse نوآوری های زیادی را به نام خود ثبت کرده اند.

از جمله این نوآوری ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد

  • اولین ماوس دارای scroll wheel
  • اولین ماوسی که از تکنولوژی اپتیکال استفاده می کرد.
  • اولین ماوسی که دکمه های جانبی برای آن قرار داده شد.

شاید بتوان اصلی ترین رقیب این سری ماوس ها را، ماوس های شرکت Logitech دانست.

طراحی ماوس جدید درست مانند پیشینیانش است. زمینه سیاه و قرمز و عدم استفاده از طراحی نوک تیز که بسیاری از شرکت ها برای ماوس های بازیشان در نظر می گیرند. می توان گفت طراحی شیب دار و بافت آن بیشتر به طراحی ایکس باکس جدید شباهت دارد.

IntelliMouse

سخت افزار این ماوس نیز به روز شده است. از سنسور PixArt PAW3389PRO-MS و کابل بافته شده استفاده می کند. کلیدهای به کار رفته در آن قابل اطمینان تر از قبل شده اند. به علت اینکه در سال 2019 قرار داریم، چراغی که در طراحی آن به کار رفته است نیز قابل شخصی سازی است، یعنی می توانید بنا به حالات مختلف روحی خود رنگ آن را عوض کنید.

اما بقیه مشخصات آن مانند مدل های قبلی خود است. ارگونومی آن مانند قبل، رابط اتصالش USB و فقط دارای 5 دکمه است.

مشخص است که مایکروسافت بازار رده بالای گیمیرها را هدف قرار نداده است. زیرا در طراحی این ماوس دکمه های آنچنانی، وزن خیلی کم و چیزهای بیشمار دیگری که برای گیمیرها مهم است قرار ندارد. هدف مایکروسافت بیشتر مشتریان وفادار قبلی خود است.

هنوز تعدای قابل توجهی از مردم از ماوس های طرح اولیه IntelliMouse که مربوط به 23 سال پیش است استفاده می کنند. به نظر می رساند که این طرح جدید ماوس بیشتر از اینکه مشتریان جدید برای آن فراهم کند، مشتریان قبلی را که حالا می توانند به عنوان ماوس بازی نیز از آن استفاده کنند خوشحال خواهد کرد.

طبق اعلام شرکت مایکروسافت ماوس جدید در ماه می در آمریکا و کانادا و در ماه جولای در اروپا و آسیا عرضه خواهد شد. قیمت این ماوس 60 دلار اعلام شده است که از همین حالا می توان در سایت مایکروسافت آن را پیش خرید کرد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها