ضرورت استفاده از درگاه های اینترنتی معتبر

0
221
  1. در پرداخت های اینترنتی باید از درگاه های معتبر استفاده کنید زیرا درگاه های غیر مجاز اطلاعات کارت های بانکی شما را سرقت می کنند.
  2. به گزارش خبرنگار کالا سودا، سواستفاده های اینترنتی از کارت های بانکی شهروندان چنان افزایش یافته که پلیس فتا در خصوص درگاه های اینترنتی هشدار داده است.
  3. در این باره، معاون اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) با اشاره به اینکه افراد مجرم و سودجو به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی، با ارسال پیامک هموطنان را به سایت و درگاه جعلی بانکی هدایت می کنند، گفت: لازم است شهروندان هوشیاری بیشتری داشته و فریب این تبلیغات دروغین را نخورند.
  4. سرهنگ دوم رامین پاشایی افزود: بر اساس رصد فضای مجازی کشور و گزارشات واصله مشخص شد افراد مجرم و سودجو، با ارسال پیامک با عنوان جلوگیری از قطع یارانه نقدی طبق لینک imanbalik.com به هموطنان، مترصد اقدام درخواست کنندگان و هدایت به سایت و درگاه جعلی بانکی به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب آنان هستند.
    این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به راه اندازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) که عملاً دستیابی به اطلاعات حساب بانکی هموطنان از سوی مجرمین را محدود کرده است، افراد کلاهبردار و سودجو با اطلاع از مزیت برجسته این خدمات بانکی در ماه های اخیر فعالیت گسترده ای در خصوص دستیابی به اطلاعات کارت بانکی هموطنان آغاز کرده اند، لازم است شهروندان هوشیاری بیشتری داشته و فریب این تبلیغات دروغین را نخورند.
    سرهنگ پاشایی یادآور شد: در صورتی که هموطنان به هر دلیلی با ورود به سایت مذکور و سایت های مشابه نسبت به درج اطلاعات کارت بانکی خود اقدام کرده اند، بلافاصله نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی اقدام کنند.
  5. وی تاکید کرد: مردم باید اخبار مربوط به هرگونه ارائه خدمات دولتی را صرفاً از سوی مبادی رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir برای پیگیری لازم به پلیس فتا اعلام کنند.
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها