طرح نوآفرین به تصویب دولت رسید

0
290
فضای بازتر برای فعالیت استارت آپ ها

طرحی که برای رفع موانع و زیرساخت‌های حقوقی سر راه استارتاپ در سازمان فناوری تدوین شده بود شب گذشته از سوی هیات دولت به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی از تصویب طرح نوآفرین در هیات دولت خبر داد و نوشت: این طرح برای رفع موانع و زیرساخت‌های حقوقی سر راه استارتاپ در سازمان فناوری تدوین شد.

‏محمدجواد آذری جهرمی در توئیت خود افزود:«باز هم یک خبر خوب؛ طرح ‎نوآفرین امشب در دولت تصویب شد. یادتونه تو هر جلسه از مشکلات بیمه و مالیات و جذب سرمایه‌گذاری برای استارت‌آپهایی که در مراحل اول رشد هستند، می‌گفتید و پاسخ می‌دادم: پیگیرم. دیگه حل شد.»

وی ادامه داد: تشکر از امیر ناظمی و تیمش و دوستان جوان‌مان در سایر دستگاه‌ها که یاری کردند.

هیات وزیران در جلسه عصر روز گذشته خود به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری، سند توسعه اقتصاد دیجیتالی را با هدف تشویق و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به تصویب رساند.

براساس این آیین نامه، کسب و کارهای نوپا در اقتصاد دیجیتال از مقررات حاکم بر نظام اداری که برای شرکت‌های بزرگ مقیاس طراحی شده است، مستثنی و با مقرراتی ساده‌تر و متناسب با دوره گذار مواجه می‌شوند. به ویژه در صورت شکست احتمالی، مخاطره تعهدات مالیاتی، تامین اجتماعی و … برای این کسب و کارهای نوپا کاهش یافته و انگیزه این شرکت‌ها برای آغاز و رسمیت بخشیدن به فعالیت‌هایشان تقویت خواهد شد.با ساماندهی شرکت‌های نوپا در اقتصاد دیجیتال، امکان ارزیابی و نظارت دولت بر این کسب و کارها آسان‌تر می‌شود.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها