فراخوان ساخت اپلیکیشن برای بیکسبی سامسونگ

0
405

کالاسودا – سامسونگ برای به چالش کشیدن آمازون، توسعه دهندگان را به ساخت اپلیکیشن برای دستیار صوتی بیکسبی دعوت کرد.

مدیر عامل سامسونگ اعلام کرد که این شرکت به توسعه دهندگان سوم شخص اجازه می دهد که از اواخر سال شروع به ساخت اپلیکیشن برای دستیار صوتی بیکسبی نمایند. این خبر پس از این موضوع اعلام شد که سامسونگ در ماه گذشته خبر از ساخت اسپیکرهای هوشمند گلکسی هوم داد و با این حرکت رقابتی عمیق با آمازون اکو و گوگل هوم در پیش گرفت. اسپیکرهای سامسونگ از دستیار صوتی پشتیبانی می کنند و همه کاربران می توانند پرسش ها و فرمان های خود را به این دستگاه بدهند و پاسخ بگیرند.

بیکسبی سرویس جدیدتری نسبت به دستیارهای صوتی گوگل و آمازون است و می تواند رقیب جدی برای آنها باشد. در نتیجه سامسونگ در این راه از کمک توسعه دهندگان خود نیز استفاده خواهد کرد. دی جی کو، مدیر عامل بخش موبایل سامسونگ در این باره می گوید: «این شرکت یک کیت توسعه دهندگان نرم افزار (SDK) و یک رابط برنامه نویسی (API) برای بیکسبی راه اندازی خواهد کرد.

پلتفرم SDK به برنامه نویسان اپلیکیشن اجازه می دهد که برنامه هایی را برای بیکسبی ایجاد کند و API به بیکسبی اجازه می دهد که با این اپلیکیشن ها هماهنگ شود. این به این معنی است که توسعه دهندگان می توانند برای این دستیار صوتی اپلیکیشن اختصاصی بسازند. کیت توسعه دهندگان نرم افزار و رابط برنامه نویسی این شرکت در ماه نوامبر رونمایی خواهد شد و برنامه نویسان می توانند تا آن بازه ایده های خود را در زمینه ساخت اپلیکیشن گردآوری کنند.

متمایز سازی به شیوه سامسونگ

دی جی کو بیان کرده است که این به روز رسانی ها در ماه نوامبر در کنفرانس سازندگان سامسونگ در سان فرانسیسکو رونمایی خواهد شد. سامسونگ در صدد است که محصولات خود در برابر رقبای سخت بازار گوشی های هوشمند از قبیل اپل و هواوی متمایز کند و داشتن دستیار صوتی هوشمند یکی از روش ها برای انجام این کار است. دلیل دیگر نیز این است که بازار گوشی های هوشمند سامسونگ در حال کاهش است و سامسونگ باید فکری به حال این قضیه بکند. دستیار صوتی بیکسبی 2 ماه گذشته در نوت 9 رونمایی شد.

مدیر عامل سامسونگ در خصوص رونمایی محصول در ماه نوامبر می گوید: «در نوامبر این کودک (بیکسبی) را معرفی و شاهد رشد آن خواهیم بود. فعلا نمی خواهم عملکرد شش ماه یا نه ماه اول را ببینم، چرا که سفر طولانی در پیش داریم و باید با برنامه هایی پیش رویم که به رشد ما کمک کند».

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید