رشد صعودی فروش آیفون در هند در سه ماهه اول 2019

0
232
رشد صعودی فروش آیفون در هند در سه ماهه اول 2019

فروش آیفون در هند در طول سه ماهه اول سال جاری به افزایش 42 درصدی رسیده است که رقم نسبتا خوبی برای سه ماه محسوب می شود. در حالی که هند دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در دنیا است، وضعیت این شرکت به عنوان یک کشور در حال توسعه نشان می دهد که گوشی های پرچمدار برندهای بزرگ دنیا که قیمت زیادی دارند فروش خوبی در این کشور نسبتا فقیر ندارند.

تدابیر اپل برای افزایش فروش گوشی

این یکی از دلایلی است که اپل شروع به ساخت کارخانه تولید خود در هند در سال 2017 کرد تا حداقل هزینه های ارسال و عرضه از کشورهای دیگر به این کشور را کاهش دهد و میزان فروش خود را بالاتر ببرد. اولین گوشی ای که اپل در آنجا ارائه کرد گوشی ارزان قیمت iphone SE است. این گوشی شبیه به iphone 5s دارای اسکرین 4 اینچی بود که قیمتی مدال 250 دلار در هند داشت.

تولید داخل هند نه تنها از جانب نخست وزیر این کشور هم مورد استقبال قرار گرفت و کمپینی تحت عنوان Make in india نیز به ترفیع محصول کمک کرد، بلکه اپل از پرداخت هزینه های مالیاتی 100 دلار به ازای هر دستگاه آیفون نیز رهایی یافت. پس از آن تولید آیفون 6s را نیز آغاز کرد.

تدابیر اپل برای افزایش فروش گوشی

افزایش فروش ایفون در سه ماه اول 2019

اکنون میزان فروش آیفون های اپل با رشد 42 درصدی مواجه شده است. اپل در ماه آوریل با تخفیف هایی که ارائه کرد، توانست 200 هزار آیفون دیگر نیز بفروشد و فروش خود را در سه ماهه اول به میزان زیادی افزایش دهد.

اما در ماه اخیر مدل های جدیدی از وان پلاس 7 با مشخصات و قیمت رقابتی وارد بازار هند شده است که به نظر می رسد، می تواند بر این میزان فروش اپل تاثیر بگذارد. محققان موسسه Counterpoint انتظار دارند که اپل در سال جاری 1.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به هند تحویل دهد.

آغاز روزهای رکود فروش اپل در راه است؟

این میزان به طور کلی 10-17 درصد کمتر از 1.8 میلیون گوشی فروخته شده در سال 2018 و 53 درصد کمتر از میزان 3.2 میلیون دستگاه فروخته شده اپل در هند در سال 2017 است. مدیر این شرکت تحقیقاتی در هنگ کنگ می گوید: اپل در سال 2018 ناامید کننده بود و چشم انداز سال 2019 این شرکت نیز ضعیف به نظر می رسد. باید دید این میزان افزایش فروش در سه ماهه اول می تواند در ماه های بعد هم تکرار شود؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها