فریب نذرهای اینترنتی را نخورید

0
112

برخی از سواستفاده گران این روزها تحت عنوان نذری اینترنتی از افراد پول دریافت می کنند و آن ها را فریب می دهند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، مردم از درگاه‌های اینترنتی معتبر نسبت به پرداخت نذورات خود اقدام کنند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

این روزها هر صفحه در فضای مجازی را باز کنید شاهد جلب کمک افراد هستید. به بهانه های مختلف و با عنوان کمک به هموطنان نیازمند از فعالان فضای مجازی درخواست کمک نقدی می کنند. در این میان شماره های کارت بانکی یا درگاه های پرداخت مختلف برای دریافت کمک های نقدی اعلام می شود اما استفاده از این درگاه های پرداخت در برخی از موارد به ضرر افراد تمام می شود. در رابطه با عوارضی که استفاده از این درگاه ها برای این افراد ایجاد می شود، پلیس فتا هشدارهایی داده است.

طبق اعلام پلیس فتا از سو استفاده هایی که از این طریق از افراد صورت می گیرد،  برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است. این اقدام در ایام فعلی با توجه به دهه محرم صورت می گیرد و از عقاید افراد در این ایام سواستفاده می شود.

این افراد که انگیزه کلاهبرداری از کاربران را دارند با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک‌های مردمی تحت عنوان نذورات کرده، ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم حساب‌های آنان را رمزگشایی می‌کنند.

این افراد با جلب اعتماد مردم درفضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می‌کنند.

کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند، به صفحه‌های معتبر یا نذورات خود را به صورت نقدی پرداخت کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها