طریقه فعال سازی بلوتوث ماشین با آموزش تصویری

4
41476
طریقه فعال سازی بلوتوث ماشین با آموزش تصویری

فعال سازی بلوتوث ماشین و متصل شدن گوشی هوشمند به آن را باید یکی از اصلی ترین مواردی دانست زمانی که سیستم صوتی خودروی شما این قابلیت را در اختیارتان قرار می دهد، در نظر داشته باشید که اتصال به سیستم صوتی خودرو های مختلفی تفاوت هایی دارد که در این بخش به بررسی آن ها به طور کامل می پردازیم.

به طور کلی روش های اتصال گوشی به اتومبیل مختلف است و شما می توانید از طریق کابل AUX گوشی هوشمند خود را به سیستم صوتی خود متصل کرده یا از قابلیت بلوتوث برای این اتصال استفاده کنید، برای استفاده از بلوتوث قابلیت های خوبی از جمله اتصال بی سیم وجود دارد اما در نظر داشته بایشد در مسیر های طولانی می تواند شارژ باتری گوشی شما را به دلیل روشن بودن بلوتوث مصرف کند.

همانطور که بیان شد برخی تفاوت ها در هنگام اتصال به سیستم های صوتی مختلف خودرو وجود دارد، البته این تفاوت ها از نظر ظاهری برای دسترسی به فعال کردن قابلیت بلوتوث در سیستم صوتی خودرو است و برای گوشی هوشمند شما تفاوتی وجود ندارد.

در نظر داشته باشید که برای استفاده از بلوتوث ماشین و فعال سازی آن رویه ای شبیه به ارسال بلوتوث به گوشی های هوشمند دیگر و همچنین استفاده از بلوتوث سیستم های صوتی خانگی یا اسپیکر بلوتوث های همراه خواهید داشت. که کمتر از یک دقیقه می توانید به آن متصل شده و موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید.

کابل AUX گوشی هوشمند

طریقه فعال سازی بلوتوث ماشین

قبل از بررسی نحوه اتصال بلوتوث گوشی هوشمند به خودرو در نظر داشته باشید که باید بلوتوث ماشین خود را فعال کنید، این بخش برای خودرو های مختلف همانطور که بیان شد متفاوت است، برخی از سیستم های صوتی این قابلیت را به صورت پیش فرض در اختیار شما قرار می دهد، برخی دیگر نیز دکمه اختصاصی برای این موضوع در نظر گرفته شده و شما باید با انتخاب دکمه ی آن که ممکن است به صورت لمسی روی مانیتور سیستم شما در اختیارتان قرار می گیرد یا به صورت فیزیکی در سیستم صوتی قرار گرفته آن را انتخاب کرده و به نوعی بلوتوث خودروی خود را برای جستجو وهمگام سازی با گوشی هوشمند فعال کنید.

اگر از اینکه سیستم صوتی شما دارای قابلیت بلوتوث است ونمی توانید دکمه ی فعال سازی آن را پیدا کنید در دفترچه راهنمای این دستگاه تمام این موارد به صورت کامل ذکر شده و می توانید از آن استفاده کنید.

پس از آماده سازی بلوتوث ماشین خود نیاز دارید که موبایل خود را روشن کردن و از طریق بلوتوث به سیستم صوتی خودرو دسترسی پیدا کنید. در نظر داشته باشید که این مرحله برای گوشی های موبایل تفاوتی ندارد و تنها تفاوت را می توان روی برند گوشی هوشمند یا نسخه به روز رسانی آن دانست که ممکن است قابلیت های کم یا بیشتری را مشاهده کنید، با این وجود در اصل ماجرا و اتصال بلوتوث گوشی به ماشین تفاوتی وجود ندارد.

طریقه فعال سازی بلوتوث ماشین

نحوه اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین

  • در گام نخست باید وارد تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید.
  • پس از وارد شدن به بخش تنظیمات باید وارد تنظیمات بلوتوث گوشی هوشمند شوید و مانند رویه ی همیشگی بلوتوث گوشی خود را روشن کنید. توجه داشته باشید که می توانید از طریق نوار ابزار بالایی گوشی هوشمند خود آیکون بلوتوث را پیدا کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید تا بخش بلوتوث روشن شود.
  • در بخش جستجوی صبر کنید تا بلوتوث خودرو را پیدا کند و آن را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب آن اگر برای اولین بار قصد دارید به همگام سازی بلوتوث سیستم صوتی خودرو بپردازید از شما رمز عبور خواسته می شود. به صورت پیش فرض رمز 0000 یا 1234 برای سیستم های صوتی خودرو در نظر گرفته می شود مگر اینکه رمز عبور را به صورت دستی تغییر داده باشید.
  • در این بخش که رمز عبور خود را نوشتنید، گزینه ای در اختیار شما قرار می گیرد که می تواند به همگام سازی تاریخچه تماس ها  شماره ها بپردازد یا خیر. این گزینه به صورت پیش فرض فعال است.
  • پس از انتخاب Ok فعال سازی بلوتوث ماشین با موفقیت انچام می شود. پس از انتخاب این بخش گوشی و ضبط به یکدیگر متصل می شود و می تواند به موسیقی خود گوش دهید.

در نظر داشته باشید که رمز عبور تنها در سری اول اتصال از شما خواسته می شود و همچنین شما می توانید از طریق تنظیمات ضبط خودروی خود رمز را تغییر دهید.

نحوه اتصال بلوتوث گوشی به ضبط ماشین

 

اگر گوشی موبایل به ضبط خودرو متصل نشد چه کنیم؟

گاهی ممکن است که پس از چند مدت گوشی هوشمند شما با سیستم صوتی خودرو همگام سازی نشود و امکان کانکت شدن وجود نداشته باشد  از این رو در نظر داشته باشید که بهترین روش برای شما Unpair کردن ضبط خودرو در بخش تنظیمات گوشی هوشمند است.

برای این موضوع باید وارد بخش بلوتوث گوشی هوشمند خود شوید و در قسمتی که دستگاه های جفت شده در اختیار شما قرار می گیرد نام ضبط خود را پیدا کنید و آن را Unpair کنید.

پس از این کار می توانید به طور مجدد تنظیمات را مانند سری اول انجام دهید و به دستگاه خود متصل شوید.

اگر گوشی موبایل به ضبط خودرو متصل نشد چه کنیم؟

در این بخش به مرور و آشنایی طریقه فعال سازی بلوتوث ماشین به صورت تصویری پرداختیم. با استفاده از مراحل یاد شده به سادگی می توانید گوشی هوشمند خود را به ضبط خودرو متصل کنید و از آن بهره مند شوید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
حامد
حامد
3 سال پیش

گوشیه من وصل میشه و موزیک هم پخش میکنه ولی برا تماس گرفتن صدا پخش نمیشه و سکوت میکنه،لطفا راهنایی کنید

سمیرا
2 سال پیش

سونی با کیفیت تر از هر محصول

Yasamin
Yasamin
2 سال پیش

گوشیم وصل میشه ولی وقتی متصل میشه موسیقی رو پلی میکنم صداش نمیاد

maryam
maryam
1 سال پیش

سلام وقت بخیر،روی بلوتوث ماشین ما یه سری اسم هست که با گوشی خودمون یا اطرافیان بهش وصل شدیم ولی یه اسم هم هست که نمیشناسم میخوام سوال کنم ممکن همینطوری از اطراف بهش pair شده باشه )یعنی وقتی که میخواستیم گوشب خودمون وصل کنیم یخ بلوتوث اون اطراف روشن شده بوده باشه)یا اینکه نه حتما به بلوتوث ما کسی با اون گوشی وصل شده