فورد از کانسپت کامیون الکتریکی خود رونمایی کرد

0
1327

کالاسودا – فورد در آینده ای نزدیک به دلیل رونمایی از کامیون الکتریکی خود بیش از پیش مشهور می شود. این شرکت در نمایشگاه خودروهای تجاری IAA در آلمان روز پنج شنبه از کامیون مفهومی خود با مدل F-vision پرده برداشت.

کارخانه تولیدکننده این برند که بزرگترین تولیدکننده خودروهای تجاری در دنیاست، چندی پیش از یک تراکتور الکتریکی با توانایی خودران بودن تا سطح 4 را در یکی از نمایندگی های خود در ترکیه رونمایی کرده بود. اما این اولین کامیونت مفهومی این شرکت است که بر آینده و ویژگی هایی چون وزن سبک ، سوخت پاک و تولید انبوه تمرکز دارد.

با این حال شرکت فورد هنوز جزییاتی در رابطه با سیستم تولید و انتقال قدرت یا شعاع حرکتی این کانسپت منتشر نکرده است و در نتیجه توانایی این کامیونت برای حمل نقل ‌هایی با مسافت ‌های طولانی همچنان در هاله‌ ای از ابهام قرار دارد. باید منتظر ماند و دید فورد چه تصمیمی در این خصوص می گیرد. کانسپت این کامیون همراه با تراکتور F-Max در نمایشگاه IAA رونمایی شد تا فروش این خودروهای تجاری را تا سال 2019 به مخاطبان وعده دهد.

طرح الهام گرفته از ابَر قهرمانان افسانه ای

درست است که فورد هیچ جزئیاتی در مورد قدرت این کامیون فعلا منتشر نکرده، اما مدیر بخش طراحی کمپانی فورد تایید کرده است که طراحی آیرودینامیک و آینده گرایانه‌ مدل F-Vision از ابر قهرمانان شرکت ماروِل و چگونگی تغییر و سازگاری آن‌ ها با محیط‌ های مختلف الهام گرفته شده است. این تغییرات بیشتر از شیشه و قسمت جلوی خودرو است که شبیه به کلاه خود شخصیت مرد آهنی است.

همچنین چراغ ها نیز حس قهرمانانه ای به فرد می دهد. گرایش طراحی این کانسپت بیشتر در پنجره‌ی جلویی آن، که ناحیه‌ دید از داخل اتاق را کاهش و افزایش می‌ دهد، نمایان می‌شود. علاوه بر این،‌ کانسپت F-Vision دارای چرخ ‌های غول پیکر، سپر جلویی مجهز به ورودی‌ های هوا که با چراغ‌ های جلویی باریک LED احاطه شده‌اند و دوربین ‌های جایگزین آینه ‌های بغل است. حتی پشت بند حمل بار این کامیونت نیز دارای اجزای آیرودینامیکی مانند چرخ‌ های محصور شده و پنل‌ های شکل داده شده است.

ماهیت نیمه سازگار با قسمت جلویی کامیون از ویژگی های بازر طراحی است. فورد در این باره اعلام کرد: «قسمت جلوی این کامیون دارای حالت تعاملی است و می تواند به طرح ها و روشهای ارتباطی مختلفی را نشان دهد». اما از ذکر جزییات دیگر امتناع کرد. شکل بیضی گونه ی این کامیون نیز می تواند الهام گرفته از لوگوی فورد باشد. این مدل فعلا در حد یک چشم انداز جذاب است؛ اما در صورت ساخت می تواند آینده کامیون های الکتریکی را دگرگون کند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید