فیسبوک حامی انرژی تجدید پذیر می شود

0
377

کالاسودا_ فیسبوک امروز اعلام کرد که در راستای سیاست تولید انرژی تجدید پذیر، گازهای گلخانه ای را تا میزان 75 درصد کاهش داده و هدف اصلی این شرکت رسیدن این مقدار به 100 درصد کامل است.

این اقدام در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی صورت گرفته.

این کمپانی تا الان به تولید سه گیگا وات انرژی از طریق سیستم های بادی و خورشیدی پرداخته است و این قرارداد از سال 2013 زمانی که این پروژه را آغاز کرد تنظیم شده است. این سیستم های خورشیدی و بادی همانند دیتاسنترهای فیسبوک در شهرهای اوریگان ، ویرجینیا ، نیومکزیکو و سوئد قرار دارد.

فیسبوک اعلام کرد که یک سال زودتر به هدف خود رسیده است

فیسبوک هدفی را در سال 2015 تعیین کرد که طی آن انرژی تجدید پذیر برای 50 درصد فعالیت های خود تا سال 2018 تهیه کند و سال گذشته به این هدف رسید.

خیلی از شرکت های بزرگ تکنولوژی مانند فیسبوک وارد این سیستم شده اند. در ماه ژوئن سامسونگ اعلام کرد که برای تمام فعالیت های خود در آمریکا ، اروپا و چین تا سال 2020 از انرژی تجدید پذیر استفاده کند. اپل و گوگل هم سیستم های تولید انرژی تجدید پذیر را خریداری کرده اند تا بتوانند میزان انرژی مصرفی خود از طریق انرژی های تجدید پذیر را افزایش دهند.

توضیحاتی در مورد انرژی تجدید پذیر

انرژی تجدیدپذیر که انرژی برگشت‌پذیر نیز نامیده می‌شود، به انواعی از انرژی می‌گویند که منبع تولید آن نوع انرژی، بر خلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود آمده یا به عبارتی تجدید شود.

در سال‌های اخیر با توجه به این که منابع انرژی تجدید ناپذیر رو به اتمام هستند این منابع مورد توجه قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۰۶ حدود ۱۸٪ از انرژی مصرفی جهانی از راه انرژی‌های تجدید پذیر بدست آمد. سهم زیست‌توده به‌طور سنتی حدود ۱۳٪، که بیشتر جهت حرارت دهی و ۳٪ انرژی آبی بود. ۲/۴٪ باقی‌مانده شامل نیروگاهای آبی کوچک، زیست توده مدرن، انرژی بادی، انرژی خورشیدی، انرژی زمین‌گرمایی و سوختهای زیستی می‌باشد که به سرعت در حال گسترش هستند.

استفاده از انرژی بادی با رشدی سالانه حدود ۳۰٪ با ظرفیت نصب شده ۱۵۷۹۰۰ مگاوات در سال ۲۰۰۹، به صورت وسیعی در اروپا، آسیا و ایالات متحده به چشم می‌خورد. درپایان سال ۲۰۰۹ میلادی مجموع انرژی تولیدی به وسیله فتوولتاییک به بیش از ۲۱۰۰۰ مگاوات رسید. ایستگاه‌های انرژی گرما-خورشیدی در آمریکا و اسپانیا مشغول به کار می‌باشند که بزرگترین آن‌ها با ظرفیت ۳۵۴ مگاوات در بیابان موهاوی در حال کار است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها