فیسبوک حامی اهدای خون در هند شد

0
428
فیسبوک حامی اهدای خون در هند شد|کالاسودا

 

فیسبوک حامی اهدای خون در هند شد|کالاسوداکالاسودا_از ابتدای اکتبر ، کاربران فیس بوک در هند گزینه ای برای ثبت نام از اهداکنندگان خون  خواهند داشت . گزینه ای که همزمان با روز ملی اهدای خون فعال خواهد شد .

آمارهای جهانی نشان می دهند هند از کشورهایی است که با کمبود اهدای خون دست و پنجه نرم می کند. تا جایی که گاهی اوقات بیماران و خانواده های آنان برای دستیابی به خون مورد نیازشان ناچارند به شبکه های  اجتماعی  متوسل شده و از همین طریق خون درخواست کنند .

همین ایده (استفاده از شبکه های اجتماعی ) تبدیل به راهکاری شد که توسط تیم اجرایی فیسبوک مورد توجه قرار گرفت . درواقع فیسبوک تصمیم گرفت با ارسال پیام Feed Feed  به کاربران از آن ها دعوت کند در سامانه اهدای خون ثبت نام کنند .

این سامانه به افراد کمک می کند،اطلاعات خصوصی خود  را به شکل پیشفرض به حالتی تنظیم کنند که فقط شخص خودشان ببینند چند بار و در چه پایگاه هایی خون اهدا کرده اند .

با این وجود کاربران می توانند  در صورت تمایل وضعیت اهدا خود را  به اشتراک بگذارند. فیس بوک اعلام کرده به علت محبوبیت این شبکه اجتماعی بین جامعه هند، تصمیم به این فرهنگ سازی گرفته است .

اما روش کار این ابزار چگونه است ؟

اگر یک فرد در هند نیاز به اهدای خون داشته باشدف تنها کافیست ، یک کلیک ساده کرده و پست ویژه ای برای دریافت خون به حالت آلارم تنظیم کند .

بر اساس این پست ، فیسبوک به صورت خودکار افرادی را که قصد اهدای خون دارند شناسایی و به این افراد پیغام می دهد که اکنون فرصت مناسبی برای اهدا دارند .

بنبراین به محض ارسال آگهی فیسبوک ، تعداد زیادی از اهدا کنندگان نیز در جریان قرار می گیرند . از سوی دیگر با نوصب افزونه کمکی این پیغام رسان در واتساپ می توان نرخ اطلاع رسانی را افزایش داد .

فیسبوک برای پیشبرد و اجرای این طرح در هند با سازمان های مهم بهداشتی و درمانی این کشور همکاری کرده است . اما از همه این ها مهمتر فیسبوک قصد  دارد این سامانه را در سطح اسیا نیز توسعه دهد .

باید دید کاربران دیگر کشورهای آسیا چه واکنشی به این طرح بشردوستانه اهدای خون خواهند داشت .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها