سامسونگ قابلیت تنظیم روشنایی خودکار را به گوشی های پایین رده می آورد

0
799
سامسونگ قابلیت تنظیم روشنایی خودکار را به گوشی های پایین رده می آورد

در گوشی های پرچمدار و برخی گوشی های میان رده سامسونگ ویژگی ای تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر گنجانده شده است اما این ویژگی در گوشی های پایین رده و ارزان قیمت این برند وجود ندارد. اکنون سامسونگ تصمیم گرفته که این قابلیت را برای گوشی های پایین رده نیز عرضه کند.

هنگامی که به ویژگی های سخت افزاری گوشی های پرچمدار و پایین رده نگاه می کنید، متوجه ویژگی های چیپست پایین تر، رم کمتر، صفحه نمایش با وضوح پایین و دوربین با رزولوشن پایین تر در این گوشی ها می شود. اما برخی ویژگی های نرم افزار مانند تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر نیز در این گوشی ها وجود ندارد.

قابلیت تنظیم روشنایی خودکار برای چه کاری مفید است؟

یکی از راه هایی که شرکت هایی مانند سامسونگ هزینه های خود را کاهش دهند، استفاده از سنسورهای نور محیط است. در واقع این ویژگی از طریق حسگر خود و با توجه به نور محیط، بهترین روشنایی صفحه را با در نظر گرفتن مصرف انرژی انتخاب کرده و خوانایی نمایشگر را در فضاهای مختلف تضمین خواهد کرد.قابلیت تنظیم روشنایی خودکار برای چه کاری مفید است؟

این ویژگی برای کدام دستگاه ها و به چه صورت عرضه می شود؟

این به معنی حضور این قابلیت در اکثر گوشی ها به جز گوشی های پایین رده است. اما سامسونگ در نهایت راهی پیدا کرده است که برای برخی گوشی های میان رده و پایین رده که تاکنون این ویژگی را نداشتند، آن را عرضه کند. این شرکت در به روز رسانی اخیرا خود برای گوشی های گلکسی J8 ویژگی تنظیم خودکار نور نمایشگر را به این گوشی اضافه کرد و دوربین سلفی را به عنوان حسگر نور محیط در این گوشی منصوب کرد.

 نحوه عملکرد روش جدید سامسونگ با استفاده از دوربین سلفی هم بدین صورت است که دوربین سلفی هر بار پس از باز شدن قفل صفحه توسط کاربر، یک عکس از محیط ثبت می کند و میزان نور ورودی را می سنجد. لازم به ذکر است که اگر نگران حفظ حریم خصوصی خود در هنگام اجرای این قابلیت هستید، سامسونگ اطمینان داده این تصاویر هیچ جا ذخیره نخواهند شد و بلافاصله پاک می شوند.

سامسونگ تصمیم گرفته که این قابلیت را برای گوشی های پایین رده نیز عرضه کند

بنابراین تطبیق با نور محیط به این شکل محدودیت بیشتری نسبت به سنسورهای نور محیطی دارد که در تنظیم روشنایی پویا تر هستند. با این حال برای کسانی که مایل نیستند روشنایی گوشی خود را به صورت دستی تنظیم کنند، این روش یک جایگزین کاربردی است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها