قاشق هوشمند ایرانی در بازار

0
197

ایران هم مانند چین و آمریکا دست به تولید قاشق هوشمند زده و از آبان ماه آن را راهی بازار می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، در خانه و زندگی هوشمند اکثر وسایل و کالاها هوشمند هستند. از لامپ و سرپیچ گرفته تا قاشق. حالا که زندگی هوشمند به ایران نیز نفوذ یافته ایرانی ها هم مانند کشورهای بزرگ جهان دست به تولید انواع و اقسام وسایل هوشمند منزل زده اند. در این میان قاشق هوشمند هم به زودی به خانه ایرانی ها راه می یابد.

قاشق هوشمند چیست؟

قاشق هوشمند همان قاشق است که توسط یک باتری تا سه روز شارژ می شود و بیشترین حجم فعالیت مربوط به غذا خوردن را در اختیار می گیرد. با استفاده از این قاشق دیگر لازم نیست مانند قاشق های معمولی از تمام توان بازوها استفاده شود. البته برای افرادی که دچار مشکل مغزی هستند و با لرزش دست روبرو شده اند قاشق هوشمند کارایی بیشتری دارد. این افراد که نمی توانند در غذا خوردن و حرکت دادن قاشق تمرکز عادی مانند دیگر افراد داشته باشند، با استفاده از قاشق هوشمند می توانند مانند دیگر افراد در غذا خوردن تمرکز یابند.

قاشق هوشمند در آمریکا و چین

آمریکا و چین که دو کشور بزرگ جهان در عرصه اقتصادی و تکنولوژیکی محسوب می شوند اولین گام ها را در تولید قاشق هوشمند برداشته اند. ایران از سال ها قبل میزبان قاشق های هوشمند چینی و آمریکایی بوده و امروز قیمت این قاشق ها در بازار ایران بسیار گران است. طبق آخرین اعلام از بازار ایران، قاشق هوشمند آمریکایی در ایران 5 میلیون تومان و قاشق هوشمند چینی 4 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده اند. در برخی از موارد بیماران دچار مشکلات مغزی که با لرزش دست روبرو هستند امکان خرید قاشق هوشمند را به دلیل همین قیمت گران ندارند.

قاشق هوشمند در ایران

حالا ایران توانسته یک نمونه قاشق هوشمند توسط یک شرکت خصوصی تولید کند. هنوز این محصول فناورانه ایرانی به بازار عرضه نشده اما گفته شده در شهریورماه به تولید انبوه می رسد و در آبان ماه در بازار ایران عرضه خواهد شد. قاشق هوشمند ایرانی لرزش دست افراد را توسط سنسورهای خود تا 70 درصد کنترل کرده و مانع از رسیدن این لرزش به قاشق می شود. باتری قاشق هوشمند ایرانی نیز تا 3 روز دوام دارد و سری فلزی آن هم دارای قابلیت شست و شو است. قاشق هوشمند ایرانی هیچ الگویی از نمونه های آمریکایی و چینی نگرفته اند به همین دلیل قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را هم دارند. قیمت هر قاشق هوشمند ایرانی یک میلیون و 700 هزار تومان برآورد شده که اختلاف بسیاری با نمونه های آمریکایی و چینی در بازار ایران دارد.

نحوه استفاده از قاشق هوشمند

قاشق هوشمند چه ایرانی باشد چه آمریکایی و چینی یک راه استفاده دارد که در ویدئوی زیر نحوه استفاده از این کالا را می توانید مشاهده کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها