ماجراجویی ترامپ در نسل پنجم اینترنت

0
266

رئیس جمهوری آمریکا که می خواهد در تمام زمینه ها در رتبه نخست قرار بگیرد تاکید کرده که کشورش در نسل پنجم اینترنت هم باید رتبه نخست را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، دسترسی به نسل پنجم اینترنت به چالشی برای دولت های جهان تبدیل شده و در ایران نیز تلاش ها برای رسیدن به این فناوری در سال جدید جدیت یافته است.

اما از سویی دیگر آمریکا که در زمینه دستیابی به فناوری های روز ید طولایی داشته حالا معتقد است به قطب نسل پنجم اینترنت در جهان تبدیل می شود. او که عادت دارد آمریکا را همواره در حال رقابت با کشورهای جهان به خصوص چین نشان دهد حالا در مورد اینترنت نسل پنجم هم دست به کُری خوانی زده است.

در همین زمینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بر این باور است که آمریکا در بازی و رقابت تنگاتنگی که میان کشورها و شرکت‌های مخابراتی از سراسر جهان برای برقراری زودهنگام اینترنت5G برنده خواهد شد.

بر اساس گزارشی که در وب سایت the verge آمده است، وی با انتشار توییتی خاطرنشان کرده است که ایالات متحده آمریکا در تمامی تکنولوژی‌های برتر جهان پیشگام و پیشتاز بوده است و حالا نیز باید در برقراری نسل پنجم و جدید شبکه اینترنت 5G و حتی 6G نیز پیشتازی خود را از سایر کشورها و شرکت‌های مخابراتی جهان اثبات کند.

این در حالی است که ایران نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را مامور دستیابی به نسل پنجم اینترنت کرده و طبق اعلام رئیس این سازمان در سال 98 ایران به این فناوری دست خواهد یافت. پس از آن رقابت از سوی اپراتورهای تلفن همراه برای ارایه این فناوری به مشترکانشان آغاز می شود.

در حال حاضر اکثر غریب به اتفاق مناطق ایران به اینترنت نسل های سوم و چهارم دسترسی دارند و با رسیدن به نسل پنجم، مناطق مختلف برای دسترسی به آن مجهز خواهند شد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها