ما در یک شبیه ساز زندگی میکنیم !

0
174

آیا در جهانی شبیه‌سازی‌ شده زندگی می‌کنیم؟! دنیای ما واقعی است یا ما تنها زاییده‌ی فکر تمدنی برتر هستیم؟ ایلان ماسک تقریباً مطمئن است که ما در یک شبیه سازی رایانه ای زندگی می کنیم، یک میلیارد احتمال وجود دارد که این واقعیت باشد، ایلان ماسک و برخی دیگر، مانند نیل دگراس تایسون باور دارند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که دنیای ما تنها یک شبیه‌سازی ساخته‌شده توسط تمدنی پیشرفته باشد. البته نظرات مخالف نیز وجود دارد.
برای بسیاری از مردم، واقعی بودن این جهان مبرهن است؛ اما برخی دیگر به نظریه‌ای جالب‌تر اعتقاد دارند: ما در یک شبیه‌سازی کامپیوتری زندگی می‌کنیم! این مفهوم، مستقیما از سه‌گانه‌ی «ماتریکس» استخراج شده است (البته ریشه‌ی این موضوع کمی قدیمی‌تر است). ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس از حامیان این نظریه است.
شانس این که دنیای ما واقعی باشد، یک در یک میلیارد است.این گفته بدین معنا است که ماسک با اطمینانی بسیار زیاد باور دارد دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، تنها یک شبیه‌سازی کامپیوتری بسیار ماهرانه و سطح بالا است. نیل دگراس تایسون هم عقیده ای مشابه دارد. او می‌گوید که احتمال شبیه‌سازی بودن دنیا ۵۰ درصد است.

با ما همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها