مراسلات «رویال میل» به ایران می رسد

0
344

شرکت انگلیسی «رویال میل» اعلام کرده که از این پس مراسلات خود را به ایران ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، چند روز گذشته شرکت خدمات پست انگلیس «رویال میل» از توقف ارسال مراسلات ایرانیان مقیم این کشور به ایران خبر داد.

شرکت رویال میل از دفاتر تابعه خود خواسته بود به دلیل «تحریم‌ها» و محدودیت مسیرهای ارتباطی، ارسال هرگونه پست یا محموله‌ای به مقصد ایران را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.

همچنین رویال میل گفته بود که توقف ارسال همه محموله‌های پستی از دوازده روز پیش شروع شده و بسته‌هایی که هنوز در بریتانیا باشند، به فرستنده برگشت خواهند خورد.

شرکت پستی «پارسل پست» که زیرمجموعه‌ای از رویال میل است، هم با اشاره به تحریم‌های اعمال شده، ارسال بسته‌ها به ایران را تا اطلاع بعدی متوقف کرده است.

اما حالا اعلام شده که این شرکت پستی از اقدام خود علیه مراسلات ایرانیان مقیم انگلیس عقب نشینی کرده است. «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لند روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: شرکت خدمات پست بریتانیا در یک عقب نشینی و با حذف بیانیه قبلی، اعلام کرده که «در حال حاضر به دلیل مسائل اجرایی امکان صدور مراسلات به مقصد ایران را ندارد و به دنبال حل بسیار فوری مسئله است.»

وی در عین حال تاکید کرده است که «سفارت ایران در لندن برای حل فوری مسئله با مقامات ذی‌ربط در تماس است و هر تحولی را به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رساند. »

بعیدی نژاد در زمان انتشار خبر اعلام توقف همکاری «رویال میل» با شرکت پست ایران نیز اعلام کرده بود که «پیگیری انجام شده نشان داد که وزارت خارجه و شرکت پست انگلیس، خود از بیانیه این شرکت خدمات رسانی شوکه شده اند. آنها قول داده‌اند که با جدیت بدنبال اصلاح فوری این تصمیم هستند.»

رویال میل مهم‌ترین شرکت پست در بریتانیاست که سهام آن از سال ۲۰۱۰ به بخش خصوصی عرضه شد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها