معرفی و بررسی بهترین پردازنده های مقرون به صرفه 2019

0
1197
معرفی و بررسی بهترین پردازنده های مقرون به صرفه 2019

در دنیای سخت افزار مخصوصا سخت افزارهای مربوط به بازی، هرچه یک قطعه گران تر و راندمان آن بیشتر باشد بررسی های بیشتری مربوط به آن در اینترنت وجود دارد. اما درست کردن یک سیستم خوب مخصوصا اگر زیاد با آن بازی نمی کنید الزاما به معنی تهیه قطعات گران قیمت نیست. می توان یک سیستم مقرون صرفه و مناسب را با توجه به نیازتان تهیه کنید. مهمترین بخش در این میان نیز پردازنده است. ما در این مقاله بهترین پردازنده های مقرون به صرفه موجود در بازار را با توجه به نیازتان به شما معرفی می کنیم.

به خاطر داشته باشید که یک پردازنده مقرون به صرفه الزاما ارزان ترین پردازنده بازار نیست، بلکه پردازنده ای است که بهترین نرخ راندمان تقسیم بر قیمت را داشته باشد. خوشبختانه اگر برای کاری به غیر از بازی کردن نیاز به سیستم دارید در صورت استفاده از پردازنده های زیر نیازی به کارت گرافیک نیز ندارید، زیرا این پردازنده ها همگی خودشان دارای یک کارت گرافیک داخلی برای انجام امور معمولی هستند.

غول اقتصادی: AMD Athlon 200GE

AMD Athlon 200GE

تعداد هسته: 2

تعداد رشته: 4

سرعت پایه: 3.2 گیگاهرتز

سوکت: AM4

با اینکه این پردازنده فقط دارای 2 هسته است اما خوشبختانه قابلیت hyperthreading دارد که قابلیت چند وظیفگی آن را بسیار بهبود می بخشد. این پردازنده مقرون به صرفه بر پایه معماری zen که پردازنده های اولیه سری رایزن از آن استفاده می کردند بنا شده است و از سوکت AM4 استفاده می کند پس بعد ها می توانید به راحتی سیستم خود را با یک پردازنده قوی بدون تعویض مادربورد عوض کنید.

کارت گرافیک داخلی این پردازنده نیز Vega 3 بوده که می توان گفت در طیف کارت های گرافیک داخلی یکی از قوی ترین هاست. می تواند اکثر بازی های قدیمی و یک سری از بازی های جدید ولی سبک را به راحتی اجرا کند. یکی از نقاط قوت این پردازنده مصرف حداکثر برق 35 واتی آن است پس بنابراین نیاز به یک پاور قوی ندارید. همچنین می توانید این پردازنده را تا سرعت 3.9 گیگاهرتز اورکلاک کنید اما برای این کار نیاز به خنک کننده قوی تر نسبت به مدل استاندارد خواهید داشت.

قیمت این پردازنده در بازار ایران حدودا 700 هزار تومان و در فروشگاه آمازون 57 دلار است.

 

بهترین پردازنده مقرون به صرفه اینتل: Intel Core i3-8100

core i3 8100

تعداد هسته: 4

تعداد رشته: 4

سرعت پایه: 3.6 گیگاهرتز

سوکت: LGA 1151

بهترین پردازنده مقرون به صرفه اینتل گران ترین پردازنده در لیست ما با توجه به قیمت دلاری آن است. اما برای کسانی که اینتل را به AMD ترجیح می دهند مناسبت ترین گزینه اقتصادی است. با دارا بودن 4 هسته و 4 رشته قدرت زیادی در بخش تک هسته ای و چند هسته ای دارد و مصرف برق آن حداکثر 65 وات است. با پشتیبانی از رم های دو کاناله تا 64 گیگابایت می توانید یک سیستم خوب برای کار یا حتی بازی جمع آوری کنید.

کارت گرافیکی داخلی آن که مدل Intel UHD Graphics 630 است. به اندازه پردازنده AMD قوی نیست اما می تواند خروجی از نوع 4K و 60 هرتز را پشتیبانی کند.

قیمت این پردازنده در ایران حدودا 1.700.000 تومان و در فروشگاه آمازون 120 دلار است.

 

بهترین برای بازی: AMD Ryzen 5 2400G

AMD Ryzen 5 2400G

تعداد هسته: 4

تعداد رشته: 8

سرعت پایه: 3.6 گیگاهرتز

سوکت: AM4

با آمدن پردازنده های سری 3000 رایزن خوشبختانه این مدل قیمتش کمی پایین تر آمده است اما به نظر می رسد این قیمت پایین هنوز به بازار ایران راه پیدا نکرده است. دارای 4 هسته و 8 رشته است و کارت گرافیکی داخلی آن نیز Vega 11 است به این معنی که از 11 هسته گرافیکی تشکیل شده است. پس می توانید بدون نیاز به یک کارت گرافیک، بیشتر بازی ها را در حالت معمولی بازی کنید. این پردازنده قادر است به سرعت 3.9 گیگاهرتز در حالت بوست دست پیدا کند و مصرف حداکثری برق آن نیز 65 وات است.

همچنین از رم هایی تا سرعت 2933 مگاهرتز به صورت دو کاناله پشتیبانی می کند.

قیمت این پردازنده در ایران حدودا 2.200.000 تومان و در فروشگاه آمازون 100 دلار است.

 

کلاس طلایی: Intel Pentium Gold G5400

Intel Pentium Gold G5400

تعداد هسته: 2

تعداد رشته: 4

سرعت پایه: 3.7 گیگاهرتز

سوکت: LGA 1151

اگر پردازنده های سری Core اینتل یک مقدار برایتان گران قیمت هستند پردازنده Intel Pentium Gold G5400 انتخاب خوبی است. فقط دارای 2 هسته است اما به لطف قابلیت hyperthreading دارای 4 رشته است و در حالت چند هسته ای می تواند خوب عمل کند. کارت گرافیکی داخلی این پردازنده مدل Intel UHD Graphics 610 است که می تواند خروجی 4K را به شما بدهد. همچنین مصرف برق آن حداکثر 65 وات است که زیاد نیست. از این پردازنده حتی می توانید برای بازی نیز استفاده کنید زیرا راندمانش تقریبا نزدیک به یک پردازنده Core i3 است.

قیمت این پردازنده در ایران حدودا 850.000 تومان و در فروشگاه آمازون 71 دلار است.

 

فوق العاده با ارزش: AMD Ryzen 3 2200G

AMD Ryzen 3 2200G

تعداد هسته: 4

تعداد رشته: 4

سرعت پایه: 3.5 گیگاهرتز

سوکت: AM4

یک پردازنده ارزان قیمت و مقرون به صرفه دیگر از AMD که به لطف ورود پردازنده های سری 3000 رایزن ارزان تر نیز شده است. کمی ضعیف تر از AMD Ryzen 5 2400G است اما مقرون به صرفه تر است. متاسفانه قابلیت hyperthreading ندارد. از کارت گرافیک داخلی Vega 8 که دارای 8 هسته گرافیکی است نیز بهره می برد. مصرف برقش حداکثر 65 وات است و از رم های دو کاناله تا سرعت 2933 مگاهرتز پشتیبانی می کند.

برای کارهای معمولی یا دیدن فیلم عالی است. حتی می توان با این پردازنده کمی بازی نیز کرد.

قیمت این پردازنده در ایران حدودا 1.500.000 تومان و در فروشگاه آمازون 80 دلار است.

 

لیست پردازنده های ما در اینجا به پایان می رسد. توجه داشته باشید که همان طور که در بالا گفته شد این پردازنده ها ارزان ترین پردازنده های بازار نیستند اما بهترین راندمان را نسبت به قیمت دارند. همچنین اگر سیستمی می خواهید که مخصوص بازی باشد این پردازنده ها خیلی بدردتان نمی خورند چون اکثرا دارای هسته های کمی هستند در حالی که بازی های جدید کم کم به سمتی می روند که حداقل 8 هسته یا 8 رشته مورد نیازتان باشد. اما اگر یک سیستم می خواهید که نیازهایتان را بر طرف کند، گشتی در اینترنت و شبکه های اجتماعی بزنید یا با آن فیلم نگاه کنید این پردازنده ها را نیز مدنظر قرار دهید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها