مقایسه خودرو تیبا با ساینا (راهنمای خرید)

1
10773
مقایسه خودرو تیبا با ساینا ( راهنمای خرید )

مقایسه خودرو تیبا با ساینا را باید یکی از جالب ترین رقابت ها در میان خودروهای ایرانی دانست. این دو خودرو که در شمار ارزان ترین محصولات موجود در بازار هستند به نوعی از بهترین انتخاب ها به شمار می روند. در این بخش قصد داریم به بررسی و مقایسه این دو خودرو بپردازیم.هنگام ترمز بریدن خودرو باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

در نظر داشته باشید که تیبا از سال 88 تاکنون به عنوان دومین خودروی ملی پس از سمند در بازار شناخته می شود، البته طراحی معمولی و نه چندان زیبای این خودرو کاملا ایرانی نیست و بر اساس اخبار منتشر شده طراحی این محصول توسط یک گروه ایتالیایی با همکاری مهندسین ایرانی انجام شده شده است.در طرف دیگر پس از موفقیت تیبا 2 کمپانی سایپا تصمیم گرفت که محصولی میان تیبا و پژو 405 تولید کند، این خودرو در واقع فیس لیفتی از تیبا است و در بخش های مختلفی بهبود پیدا کرده است. این خودرو در سال 95 و در دو تیپ EXو SX وارد بازار شد که در حال حاضر تیپ EX بیشتر خرید و فروش می شود.برای مقایسه تیبا و پراید در این بخش کلیک کنید.

مقایسه خودرو تیبا با ساینا را باید یکی از جالب ترین رقابت ها در میان خودروهای ایرانی دانست

مقایسه خودرو تیبا با ساینا از نظر قیمت

در میان این دو خودرو ساینا در دو سری روانه بازار می شود. ساینا در حدود 57 میلیون تومان به فروش می رسد. در کنار این خودرو تیبا نیز با 51 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود. البته در این بخش تیبا صندوق دار در نظر گرفته شده است و این موضوع را در نظر داشته باشید که در این بخش حدود قیمت محصولات مشخص شده است.

مقایسه خودرو تیبا با ساینا از نظر قیمت

مقایسه مشخصات تیبا با ساینا

در این بخش قصد داریم به مشخصات فنی این دو خودرو بپردازیم. مرور این دو خودرو را ابتدا با ساینا آغاز می کنیم که قیمت بالاتری نیز دارد. تیبا دارای پیشرانه 4 سیلندر با حجم 1.5 لیتر است. این خودروی ملی با گیربکس 5 دنده دستی وارد بازار می شود و می تواند قدرتی معادل 87 اسب بخار را تولید کند.

تیبا در کنار خودروهایی قرار می گیرد که مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد و شاهد مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر هستیم. حداکثر سرعت اعلام شده برای این خودرو 175 کیلومتر بر ساعت است. این خودرو دارای شتاب 12.8 است، در نظر داشته باشید که شتاب این خودرو کمی از رقیب یاد شده یعنی تیبا بیشتر است. این سدان کوچک وزنی در حدود 1050 کیلوگرم دارد و حجم باک آن نیز 41 لیتر اعلام شده است. برای بررسی استپر موتور در این بخش کلیک کنید.

در کنار موارد یاد شده در نظر داشته باشید که ساینا دارای 2 کیسه هوا و ترمز ABS است و سنسور عقب را می توان از امکانات رفاهی این خودرو در نظر گرفت.

در مورد تیبا نیز شرایط مشابه ساینا است و شاهد پیشرانه ای با حجم 1.5 لیتر هستیم و حداکثر سرعت آن نیز مانند ساینا 175 کیلومتر اعلام شده است. البته این موضوع را باید یاد کرد که نسخه های اولیه تیبا با قدرت 80 اسب بخار وارد بازار می شدند اما با ایجاد برخی تغییرات شاهد قدرتی معادل 87 اسب بخار هستیم. تیبا نیز مانند ساینا دارای گیربکس 5 دنده دستی است و به دلیل وزن کم این خودرو شاهد شتاب خوبی در سربالایی ها هستیم و می توان به این خودرو ها نمره قبولی داد. تیبا نیز در بخش سوخت رسانی مشابه ساینا است و درحالت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر سوخت مصرف می کند.

تیبا به طور کلی شباهت های بسیاری به خودروی دیگر سایپا دارد و در این خودرو شاهد کیسه هوا و ترمز ABS هستیم اما در تیبا خبری از سنسور عقب نیست. همچنین از نظر وزنی نیز این خودرو حدود 50 کیلوگرم سبک تر از ساینا است و حدود 1 تن وزن دارد.

به طور کلی در این بخش تفاوت میان این دو خودرو به نوعی است که باید هر دو محصول را شبیه به یکدیگر دانست و تنها برخی تفاوت ها باعث می شود ساینا را نسخه به روز شده و بهبود یافته تیبا دانست اما این تفاوت ها نیز به حدی نیست که بتوان ساینا را برتر مطلق دانست.

مقایسه مشخصات تیبا با ساینا

نتیجه مقایسه تیبا و ساینا

در بخش بالایی به این نتیجه رسیدیم که ای دو خودرو تفاوت هایی خاصی با یکدیگر ندارند و طراحی ساینا و تیبا را باید در کنار قیمت از مهم ترین دلایل برای خرید و انتخاب میان این دو خودرو در نظر گرفت. به طور کلی ساینا را باید نسخه ی جدیدتر با ظاهری به روز شده دانست که می تواند برای قشر جوان جذاب تر در نظر گرفته شود. و در این میان آینه های برقی و سیستم تهویه این خودرو تاثیر گذار تر به شمار می رود.

همانطور که مشاهده کردید اگر قصد دارید یک خودرو به روز شده خریداری کنید ساینا انتخاب بهتری است اما این موضوع را در نظر داشته باشید که حدود 6 میلیون تومان هزینه این تغییرات باعث خرید گران تری می شود اما به نظر می رسد ساینا این روز ها طرفداران بیشتری در مقایسه با تیبا دارد.

نتیجه مقایسه تیبا و ساینا

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
حمیدرضا
4 سال پیش

من تیبا 2 رو ماشینی بهتر از برخی نمونه های چینی می دونم. صرفا اینکه ما بخواهیم به هر ماشین ایرانی حمله کنیم به نظرم اشتباهه.

تیبا ماشین با دوام و خوبیه.

میشه در دراز مدت روش حساب کرد.

ممنون بابت مطلب خوبتون