مقایسه پژو پارس و دنا ، کدام یک را بخریم؟

0
2586
مقایسه پژو پارس و دنا ، کدام یک را بخریم؟

مقایسه پژو پارس و دنا برای افرادی که قصد خرید یک خودروی مناسب تا 120 میلیون تومان را دارند به نوعی بسیار پراهمیت به شمار می رود. این دو خودرو قابلیت های بسیار مناسبی را در اختیار خریداران قرار می دهد و توانسته مورد تایید آن ها قرار گیرد. امروز قصد داریم به مقایسه این دو خودرو از جهات مختلف بپردازیم و آن ها رامورد بررسی قرار دهیم.

ایران خودرو در سال های اخیر تغییراتی را در پژوپارس ایجاد کرده و توانسته در تمام این سال های فروش خوبی را از این خودروی پژو که به نوعی اصلیت فرانسوی دارد به دست آورد در طرف مقابل باید در نظر داشت دنا یک خودروی ملی محسوب می شود و از دید بسیاری از کارشناسان در کنار خانواده سمند قرار می گیرد و در برخی از بخش ها و همچنین از نظر ظاهری شباهت هایی به آن ها دارد.

قیمت پژو پارس در برابر دنا

قبل از بررسی فنی این دو خودرو قصد داریم قیمت های آن ها را بررسی کنیم. به طور کلی قیمت دنا گرانتر از رقیب خود است و در بازار شاهد فروش این خودرو با قیمتی در حدود 115 میلیون تومان هستیم. در طرف مقابل نیز پژو پارس با قیمتی کمتر از صد میلیون تومان و حدود 95 میلیون در اختیار خریداران قرار می گیرد.

هر دو خودروی یاد شده دربازار خودروهای دست دوم نیز مورد تایید خریداران قرار می گیرد و دنا مدل مدل 95 با حدود 60 هزار کارکرد نزدیک به قیمت صفر خودروی پارس به فروش می رسد و پژو پارس نیز نزدیک به 80 میلیون تومان خرید و فروش می شود. همانطور که مشاهده کردید این دو خودرو از نظر قیمت تفاوت هایی دارند و به نوعی از نظرقیمتی دنا یک پله گران تر است و در ادامه به بررسی بقیه مشخصات این دو خودرو می پردازیم.

قیمت پژو پارس در برابر دنا

طراحی ظاهری پژو پارس در برابر دنا

رقابت از نظر طراحی ظاهری می تواند جالب توجه باشد. پژو پارس با وجود اینکه توسط پژو طراحی شده است اما از مدت عرضه آن زمان بسیار زیادی گذشته است و به نوعی طراحی آن را نمی توان یک طراحی به روز و جذاب در نظر گرفت. با این وجود پژو پارس از دید بسیاری از خریداران ظاهر بسیار خوبی دارد و این موضوع نیز مورد تایید است اما قدیمی بودن ظاهر این خودرو می توانید کفه ترازو را به سمت دنا هدایت کند.

در طرف مقابل دنا طراحی جدید تری دارد. حدود 15 سال پس از عرضه سمند در بازار ایران، شرکت ایران خودرو سال 93 دنا را به عنوان فیس لیفت سمند وارد بازار کرد و در این میان به بازطراحی نمای جلو و عقب این خودرو پرداخت و توانست موفقیت هایی را در این بخش به دست آورد و دنا را می توان یکی از زیبا ترین خودروهای ایران خودرو دانست که در این رده قیمت وارد بازار می شود.

طراحی ظاهری پژو پارس در برابر دنا

طراحی داخلی پژو پارس و دنا

پس از بررسی این دو خودرو در بخش نمای خارجی قصد داریم به بررسی طراحی داخلی پژو پارس و دنا بپردازیم. در ابتدا این موضوع را بیان کنیم که طراحی دنا شبیه به هایما S7 است و از این رو از نظر نمای داخلی می توان آن را با خودروهای گران قیمت تر قیاس کرد. به طور کلی دنا در این بخش نیز طراحی جدیدتری دارد و می تواند برتری داشته باشد. با وجود اینکه این دو خودرو شباهت هایی از نظر تریم دارند اما دنا فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و به نوعی راحت تر هستید. البته باید به این نکته توجه کرد که ایران خودرو در بخش طراحی داخلی پژو پارس تغییرانی را ایجاد کره و توانسته از نظر ظاهری این خودرو را به روز رسانی کند و موفق نیز عمل کرده است.

طراحی داخلی پژو پارس و دنا

بررسی مشخصات فنی پژو پارس و دنا

پژو پارس دارای پیشرانه 4 سیلندر L3 است و از حجم موتور 1.8 لیتر بهره می برد. این خودرو با گیربکس 5 دنده دستی شتاب بسیار خوبی دارد و شتاب این ماشین 11 ثانیه اعلام شده است. پیشرانه این خودرو می توانید قدرتی معادل 100 اسب بخار تولید کند و حداکثر سرعت آن نیز 190 کیلومتر در ساعت عنوان شده است.

در نظر داشته باشید که پژو پارس مصرف سوخت ترکیبی حدود 9.1 لیتر در صد کیلومتر دارد و حجم باک آن نیز 70 لیتر است. در مورد وزن پژو پارس اطلاع داشته باشید که این خودرو حدود 1165 کیلوگرم وزن دارد.

از طرفی دیگر دنا که یک خودروی به روز تر به شمار می رود وزن بالاتری دارد و حدود 100 کیلوگرم از پژو پارس سنگین تر است و این موضوع روی شتاب خودرو بسیار تاثیر گذار خواهد بود. دنا حدود 1258 کیلوگرم وزن دارد و حجم باک آن نیز 60 لیتر اعلام شده است. دنا دارای پیشرانه 4 سیلندر EF7  و حجم موتور 1.7 لیتر است. این پیشرانه می توانید قدرتی معادل 115 اسب بخار تولید کند که قدرت آن بالاتر از پارس است اما وزن بالای این خودرو روی شتاب آن تاثیر منفی دارد و شاهد شتاب 13.5 ثانیه برای این خودرو هستیم.

در نظر داشته باشید که حداکثر سرعت این خودرو نیز 189 کیلومتر اعلام شده است که تفاوت خاصی با پژو پارس ندارد اما شتاب آ به طور قابل ملاحظه ای کمتر است.نکته قابل توجه در این خودرو را می توان سوخت ترکیبی آن دانست که مصرف سوختی در حدود 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. سیستم صوتی دنا در کنار سایر ویژگی های رفاهی این خودرو باعث می شود که در کنار مشخصات فنی این دو خودرو این موضوع به یکی از برترین ویژگی های دنا تبدیل شود به نوعی که بسیاری از خریداران به این موضوعات نیز توجه می کنند.

به طور کلی قابلیت هایی که دنا در اختیار شما قرار می دهد و همچنین به روز بودن این خودرو می توانید دلیل خوبی برای انتخاب این محصول اعلام شود هرچند که شتاب بالای پژو پارس و طراحی پرطرفدار آن نیز در سمت دیگر رقیبی جدی برای این محصول عنوان می شود.

بررسی مشخصات فنی پژو پارس و دنا

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها